همگرایی نهاد‌های مردمی و دولتی یزد در تقویت نهاد خانواده

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد گفت: نهاد خانواده، به ویژه خانواده‌های جوان و خوش جمعیت در آینده کشور نقش مؤثری دارند و با همکاری دولت و مردم، روند نزولی جمعیت به وضعیت مطلوب نزدیک می‌شود.

مهدیه سادات حسینی مطلق سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و در مجمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج که به میزبانی مشهد مقدس در حال برگزاری است، گفت: نهاد خانواده یکی از ارکان اساسی جمهوری اسلامی است و نقش مهمی در نظم نوین جهانی دارد. 

او افزود: بسیاری از کشور‌های دنیا نیز به اهمیت خانواده برای حفظ کیان کشورشان پی برده‌اند و برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت آن در نظر گرفته‌اند.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد به اهمیت خانواده‌های خوش‌جمعیت و جوان در آینده کشور اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و نتایج مثبتی نیز حاصل شده است و نهاد‌های مردمی، به ویژه سپاه و بسیج، در این زمینه فعال بوده و اقدامات مؤثری انجام داده‌اند.

او به همدلی و همگرایی بین مجموعه‌های مردمی و دولتی در استان اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها باعث کاهش سرعت روند نزولی جمعیت شده و وضعیت به سمت مطلوبی در حال حرکت است.

حسینی مطلق همچنین به نقش آیت‌الله شهید رئیسی در اجرای قانون جوانی جمعیت و مباحث مربوط به خانواده اشاره کرد و از تأثیرات مثبت این اقدامات خبر داد.

حسینی مطلق تأکید کرد که گفتمان خانواده و فرزندآوری در بین مردم و مسئولان در حال جریان‌سازی است و علیرغم سختی‌ها و موانع موجود، تلاش‌ها برای تحقق وضعیت مطلوب در موضوعات خانواده و جمعیت ادامه دارد.

دومین همایش فرماندهان تمدن ساز استان یزد با حضور حدود ۸۰۰ نفر از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، حوزه‌های مقاومت و جانشین نواحی استان به میزبانی مشهدمقدس در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار