در جلسه هم اندیشی بین دستگاهی بر اجرای اقدامات نظارتی بهداشتی و شرعی دامپــزشکی استان قم در عید سعید قـــربـان تاکید شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، جلسه برنامه ریزی و ساماندهی اقدامات نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان در اداره کل دامپزشکی استان قم برگزار شد.

در این جلسه که با حضور دستگاه‌های اجرایی و تشکّل‌های مدعو مدیریت بحران استانداری، شهرداری، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، تولیت مسجد مقدس جمکران، اداره کل بهزیستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی، مدیران عامل کشتارگاه‌های دام و مسئولین ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه استان قم (تشکیل شد؛ بر این نکته تاکید شد که به منظور رعایت کامل اصول بهداشتی و به حداقل رساندن مخاطرات زیست محیطی و تامین شرایط بهداشتی مطلوب برای کشتار دام‌های قربانی، کشتارگاه‌های دام استان در اولویت انتخاب و اطلاع رسانی قرار گیرند و از طریق مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های اطلاع رسان استان این موضوع به طور ویژه به منظور سوق دادن شهروندان به کشتارگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است به منظور تسهیل ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان متقاضی انجام فریضه قربانی در روز عید قربان، مکان‌هایی به عنوان جایگاه‌های موقت عرضه و کشتار دام با همکاری شهرداری قم و با تاکید بر رعایت اصول اولیه بهداشتی در مناطقی از سطح استان، جانمایی خواهد شد که این جایگاه‌ها هم به طور ویژه تحت نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین شرعی خواهد بود.

همچنین جایگاه موقت کشتار دام در مسجد مقدس جمکران و اداره کل بهزیستی استان هم آماده دریافت دام نذری و انجام فریضه قربانی هستند. قابل توجه همشهریان عزیز که کلیه خدمات نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان، رایگان بوده و شهروندان گرامی می‌توانند از ساعت ۶ الی ۱۳ روز عید قربان از خدمات دامپزشکی بهره‌مند گردند.

در صورت وجود هر گونه ابهام و یا گزارش هرگونه موارد غیر منطبق با معیار‌های بهداشتی می‌توانند از طریق شماره تماس چهار رقمی ۱۵۱۲ و یا شماره تلفن ۳۶۱۲۳۴۵۶ تماس حاصل فرمایند.

 به منظور رعایت شرایط بهداشتی و به حداقل رساندن مخاطرات زیست محیطی و عدم ایجاد آلودگی در معابر شهری و سکونتگاه ها، اولویت انتخاب مکان از سوی شهروندان برای اجرای فریضه قربانی، کشتارگاه‌های دام استان باشد. دو باب کشتارگاه دام در سطح استان وجود دارد که آمادگی قبول سفارش در روز‌های قبل از عید قربان، ساماندهی نذورات و ارائه خدمات در آن روز را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار