ابراهیمی: تجربه طارمی و آزمون باعث برد برابر هنگ کنگ شد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: تجربه طارمی، آزمون، جهانبخش و ۲، ۳ بازیکن دیگر باعث برد برابر تیم هنگ کنگ شد.

ناصر ابراهیمی مربی اسبق تیم ملی فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برد برابر تیم ملی هنگ کنگ در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد:  قلعه نویی و همکارانش کار خوبی کردند، چون تنها تیمی که می‌توانستند ببرند و  بازیکنانی که تاکنون آزمایش نکردند را استفاده کنند همین بازی بود. به نظرم خوب بازی نکردند، اما ۵، ۶ بازیکن جوان  آینده دار را در کل بازی استفاده کردند تا ترسشان بریزد  و این اقدام مناسبی بود.  

او افزود: مشخص بود تیم ایران با هر بازیکنی  برابر تیم هنگ کنگ برنده می‌شود. درست بود که اگر همه بازیکنان فیکس تیم ملی در این بازی بودند، ۷ گل می‌زدند، اما نتیجه‌ای نداشت. برای جوان‌هایی که در این بازی حضور داشتند یک آزمایش خوبی بود. البته دفاع‌ها خیلی باز بازی می‌کردند و هافبک دفاعی مشخص نبود و بازیکن طراح نداشتیم تا با خونسردی توپ را تقسیم کند و توپ را نگه دارد به خاطر همین طارمی مجبور بود که از پشت فوروارد به عقب بیاد و از عقب به جلو برود. او از تجربه اش استفاده می‌کرد. از این بازی نمی‌شود انتقادی کرد، چون قلعه نویی داشت جوان‌ها را تست می‌کرد.

ابراهیمی درباره اینکه تیم ملی فوتبال ۲ گل از تیم هنگ کنگی خورد که سطح فوتبالش پایین‌تر از ایران است، گفت: تیم ملی  در خطوط دفاع و هافبک آزمایش می‌شد و برخی از  بازیکنان هم تاکنون در کنار یکدیگر بازی نکرده بودند و بعضی از آنها استرس داشتند به خاطر اینکه در تیم ملی بازی می‌کردند. این عوامل باعث شد که نتوانند به خوبی برابر تیم هنگ کنگ بازی کنند. تعداد کرنری که ملی پوشان به حریف دادند بیشتر بود. انتقادی نمی‌شود به تیم ملی کرد به جز اینکه بگوییم انسجام خط دفاعی خوب نبود. به هر حال تجربه طارمی، آزمون، جهانبخش و ۲، ۳ بازیکن دیگر باعث شد که بازی را برنده شوند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره بازی بعدی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی ازبکستان اظهار کرد: فکر نکنیم راحت از این گروه بالا رفتیم و برخی از بازی‌ها از جمله دیدار با ازبکستان حیثیتی هست. به هر حال کادر فنی تیم ملی می‌داند که چه کار باید کند. این بازی برای تعیین جایگاه  اول و دومی خیلی اهمیت دارد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
ابراهیمی راست گفته هنگ‌کنگ قهرمان ۵دوره جام جهانی و چندین دوره قهرمان آسیا شده شکست دادند کار هر کسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
مگه هنگ کنگ تیم فوتبال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
بازی با قطر در نیمه نهایی جام ملت‌ها مهم بود که زاییدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
تیم ایران بدون لژونرها هیچه
آخرین اخبار