دیدار هیئت سه جانبه ایران با وزیر کار لبنان در اجلاس۱۱۲ «ILO»

دیدار هیات سه جانبه (دولت، کارگری و کارفرمایی) جمهوری اسلامی ایران با وزیر کار لبنان، مصطفی بیرم در حاشیه اجلاس ۱۱۲ سازمان بین المللی کار، انجام شد.

در دیدار هیئت سه جانبه ایران با وزیر کار لبنان در اجلاس۱۱۲ «ILO» علاوه بر نمایندگان سه جانبه از جمهوری اسلامی ایران، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو نیز حضور داشت.

دو طرف در این دیدار بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش ایمنی و روابط کار تاکید کردند.

اجلاسیه ۱۱۲ سازمان بین المللی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگر و کارفرما از کشور‌های عضو ILO، سوم ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان مرکزی سازمان بین المللی کار واقع در ژنو سوییس، آغاز به کار کرد و تا ۱۴ ماه ژوئن (۲۵ خرداد) ادامه خواهد داشت.

در این اجلاسیه، نمایندگانی از ۱۸۷ کشور عضو سازمان بین‌المللی کار، از گروه دولت‌ها، کارگران و کارفرمایان شرکت می‌کنند و به طیف وسیعی از موضوعات که اثرات بلند مدتی بر جهان دنیای کار دارد، به بحث وگفت و گو می‌پردازند.

سازمان بین المللی کار، نخستین سازمان تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد با ساختاری سه‌جانبه مرکب از نمایندگان گروه کارگری، کارفرمایی و دولت است که با هدف تدوین مقررات و قوانین بین‌المللی در جهت بهینه‌سازی استاندارد‌های بین‌المللی کار، تشکیل شده است.

سال گذشته در یکصد و یازدهمین اجلاسیه بین‌المللی کار که از پنجم لغایت ۲۶ خرداد ماه در ژنو سوئیس برگزار شد، عدالت اجتماعی به عنوان دستور اصلی اجلاسیه سازمان با هدف ایجاد جهانی پایدارتر و عادلانه‌تر، بررسی شد.

برچسب ها: اجلاس ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار