حفظ منافع کشور در معادلات پیچیده جهان نیازمند رییس جمهور آگاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : حفظ منافع کشور در معادلات پیچیده امروز جهان رییس جمهور آگاه، پرتلاش و انقلابی می‌خواهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه امسال گفت : با توجه به شهادت آیت الله رئیسی، در آستانه برگزاری یک انتخابات مهم قرار گرفته‌ایم و فرصت ما برای آماده شدن برای این انتخابات محدود است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه رئیس جمهور گفت: خوشبختانه در این دوره استقبال بسیاری صورت گرفته و شاهد ثبت نام تعداد زیادی از کاندیدا‌ها بودیم، اما همه این افراد باید بدانند کشور در شرایطی قرار دارد که تنها یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب از عهده پیشبرد امور برمی‌آید.

وی با اشاره به شرایط پیچیده دنیای امروز گفت: حفظ منافع کشور در معادلات پیچیده منطقه و دنیا تنها حضور یک رئیس جمهور پرتلاش و معتقد به مبانی انقلاب و بصیر و آگاه را می‌طلبد.

غفوری به عمق راهبردی ایران در منطقه و دنیا اشاره کرد و افزود: این دستاورد به همت شهید جمهور به دست آمده و رئیس جمهور بعدی باید بتواند این عمق راهبردی را تثبیت کرده و ارتقا دهد.

امام جمعه کرمانشاه ویژگی دیگر رئیس جمهور را استفاده از استعداد‌های طبیعی و انسانی کشور عنوان کرد و افزود: باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بتواند استعداد‌های طبیعی و انسانی بالقوه کشور را به فعلیت برساند و این امر جز با تلاش و پشتکار به دست نمی‌آید.

غفوری تاکید کرد: رئیس جمهور همچنین باید بتواند رخنه‌های فرهنگی و اقتصادی کشور را پر کرده و معیشت مردم را بهبود بخشد.

وی افزود: مهمترین انتظار کشور، مردم و رهبری و خانواده شهدا در شرایط فعلی از مجلس و دولت جدید این است که عرصه اقتصاد و فرهنگ را اصلاح کرده و سایه مشکلات معیشتی را از سر مردم بردارند.

وی افزود: قطعاً مشکلات اقتصادی فعلی نتیجه امروز و دیروز نیست و طی دهه‌های گذشته به تدریج ایجاد شده، اما اگر یک دولت انقلابی روی کار بیاید می‌تواند در مدت زمان کم تا حد زیادی این مشکلات را کم کند.

وی به خدمات و دستاورد‌های دولت شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: ایشان طی سه سال کار به اندازه چند دهه فعالیت داشتند و توانستند بسیاری مشکلات‌ها در نقاط محروم کشور حل کنند و انتظار این است رئیس جمهور بعدی پیرو همین مسیر باشد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان گفت: سنت پیامبر (ص) ازدواج آسان است و این ازدواج آسان هم در بحث مهریه هم در بحث جهیزیه و هم در سایر شرط و شروط ازدواج باید خود را نشان دهد.

وی افزود: شرط و شروط سنگین سن ازدواج را بالا برده و دیگر جوانان رغبت نمی‌کنند با این شروط سنگین اقتصادی برای ازدواج اقدام کنند.

غفوری گفت: والدینی که شرط و شروط سنگین پیش پای جوانان می‌گذرند کمی به زندگی خود بیندیشند که در اوایل چگونه زندگی خود را شروع کردند.

وی افزود: در گذشته عمده جوانان اوایل ازدواج در خانه پدر و مادر ساکن شده و با وسایل بسیار اندک و حتی دست دوم زندگی خود را شروع می‌کردند و حال چگونه از یک جوان امروزی توقع خانه، ماشین و زندگی آنچنانی دارند.

غفوری گفت: این شرط و شروط سنگین با سنت پیامبر همخوانی ندارد و توقع این است که یک فرد مسلمان زندگی را ساده گرفته و اجازه دهد دو جوان زندگی خود را ساده و کم هزینه شروع کنند و بدانند خداوند از فضل خود آنها را بی‌نیاز می‌کند .

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.