معلولان زنجانی تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تمامی معلولان بین ۱۸ تا ۵۰ سال که توانایی راه اندازی کسب و کار و اشتغال زایی را داشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند شد.

خدابنده لو گفت: سازمان بهزیستی مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی نیز در نظر گرفته است که با استخدام ۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سازمان در راستای تسهیلگری اشتغال برای افراد دارای معلولیت و نیازمندان تسهیلات ویژه ای چون مشوقهای بیمه ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین فاقد محدودیت زمانی تا زمان بازنشستگی و نیازمندان تا پنج سال، تسهیلات قرض الحسنه، کمک هزینه ارتقای کارآیی و غیره را پرداخت می کند.

به گفته این مسوول در این راستا در سال گذشته ۹۸۸ نفر با دریافت تسهیلات اشتغالزایی صاحب شغل شدند.

مدیرکل بهزیستی زنجان با اشاره به پرداخت دستمزد "یارانه ارتقای کارآیی" توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۱ نفر پرداخت شده است.

خدابنده لو خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق های بیمه ای خویش فرمایی و کارفرمایی نیازمندان "تثبیتی و جدید" بهره مند شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.