امام جمعه مهاباد:

مشارکت در انتخابات بهترین راهکار برای رسیدن به مطالبات است

امام جمعه مهاباد گفت: مشارکت در انتخابات بهترین، آسانترین و کم هزینه‌ترین راهکاری برای رسیدن به مطالبات و سهیم شدن در سرنوشت جامعه است.

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته، گفت: تاریخ نشان داده که عدم مشارکت در پای صندوق‌های رای هیچ گاه سودی برای مردم و بهبود وضعیت موجود نداشته است.

وی اضافه کرد: معیار اقوام و مذاهب مختلف در رای دادن باید توجه به خواست‌های آنان در چهارچوب قانون اساسی بوده و از افرادی که هم در گفتار و هم عمل از حقوق آنان دفاع می‌کند، باشد.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه مردم اهل سنت همواره بیشترین مشارکت در انتخابات داشته اند اظهار کرد: مسئولان نیز پس از رسیدن به مقام و پست مدیریتی باید نگاه ویژه به آنان طبق وعده‌های انتخاباتی خود داشته باشند.

ماموستا امامی در ادامه ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با دختر پیامبر (ص) و روز ازدواج، افزود: فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان و حمایت از آنان برای جلوگیری از افزایش سن ازدواج که آسیب‌هایی را نیز در پی دارد، باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به رسیدن ماه ذی الحجه گفت: صدقه و خیرات در ۱۰ روزه مانده به عید قربان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمان پاداش بیش از جهاد در راه خدا را در پی خواهد داشت.

ماموستا امامی یادآور شد: برگزاری مناسک حج، روز عرفه و به ویژه روز عیدقربان نشان از اهمیت و بزرگی این ۱۰ روز دارد که خداوند نیز به آنها قسم خورده است و ما هم باید با پرداخت صدقه و کمک بهره لازم را از آن برداریم.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود، این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شناخت
۲۲:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
مشارکت بالا با حضور دکتر احمدی نژاد شکل خواهد گرفت و لاغیر... اون نیاد کسی شرکت نمیکنه بجز حلقه اطراف