به نوشته پولیتیکو طرح آتش‌بس بایدن عجولانه و مورد تایید اسرائیل نبوده و اجرا نخواهد شد.

طرح آتش‌بس در نوار غزه که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه شده بود، احتمالاً اجرا نمی‌شود، زیرا مالک کاخ سفید بدون هماهنگی کامل با طرف اسرائیلی عجله کرد که آن را به مردم ارائه کند. این ارزیابی را نسخه اروپایی روزنامه پولیتیکو انجام داده است.

به گفته وی، دولت بایدن برای ارائه پیش نویس ناتمام توافق عجله کرد. به گفته یک منبع بلندپایه اسرائیلی که نامش فاش نشده است، این قرارداد مورد تایید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قرار نگرفته است.

این نشریه خاطرنشان می‌کند که تصمیم عجولانه برای ارائه پیش نویس توافق به دلیل فشاری است که جناح مترقی حزب دموکرات در آستانه انتخابات بر بایدن وارد می‌کند.

در ۳۱ مه، بایدن شرایط پیش نویس توافقنامه جدید در مورد حل و فصل صلح آمیز نوار غزه را اعلام کرد که شامل سه مرحله است. این طرح سه مرحله‌ای شامل آتش‌بس کامل، خروج نیرو‌های این رژیم از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسرا و تحویل اجساد برخی اسرا، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازلشان در غزه، افزایش کمک‌های انسانی در مرحله اول؛ پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسرای باقی‌مانده، خروج نیرو‌های رژیم اسرائیل از غزه در مرحله دوم و طرح عمده برای بازسازی غزه، تحویل اجساد اسرا به خانواده‌هایشان در مرحله سوم است.

با این حال، این پیشنهاد با واکنش برخی از اعضای راست افراطی کابینه رژیم اسرائیل مواجه شده است که بر نتانیاهو فشار می‌آورند تا آن را نپذیرد.

برچسب ها: جو بایدن ، آتش بس غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار