بودجه فرهنگی شهرداری قم به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: سهم بودجه فرهنگی در بودجه سال جاری شهرداری قم ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به نقل از  شهرداری قم، مهرداد توکلی‌مقدم در خصوص بودجه فرهنگی شهرداری اظهار کرد: هر اتفاق و پیش‌بینی برای ردیف‌های بودجه در زمان تدوین و تقسیم‌بندی انجام می‌شود مه از اصول و سیاستی گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه کل کشور نیز سهم فرهنگی هر دستگاه اجرایی مشخص است، افزود: طبق قوانین بودجه دستگاه اجرایی هر میزان بودجه جاری داشته باشد، یک تا ۱/۵ درصد به مقوله فرهنگ اختصاص پیدا می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه سال گذشته ۳/۲ درصد از بودجه شهرداری قم به مباحث فرهنگی اختصاص یافت، اضافه کرد: سال ۱۴۰۳ نزدیک ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی برای شهرداری پیش‌بینی‌شده است.

توکلی‌مقدم با تأکید بر اینکه شهرداری تنها متولی فرهنگی در شهر قم نیست، تصریح کرد: بیشترین نقش شهرداری در این عرصه ایجاد زیرساخت‌ها برای فعالیت سازمان‌های تخصصی و گروه‌های مردمی در این حوزه است که تلاش کردیم در این عرصه منابع موردنیاز برحسب قوانین بودجه تأمین شود.

وی گفت: گاهی بعضی مباحث فرهنگی و مسئله بودجه فرهنگی را به سمت سلیقه‌ای شدن پیش می‌برند درحالی‌که اقدامات در این مسیر باید در راستای قوانین و اسناد راهبردی شهرداری باشد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم افزود: مسائلی همچون آذین‌بندی شهر، ترویج فرهنگ ترافیکی و زیست‌محیطی و آماده‌سازی شهر برای مراسم مذهبی از عرصه‌های جدانشدنی فرهنگ است که شهرداری در آنها نقش ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار