مسئول کارگروه کنترل املاک و مستغلات استان یزد گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس، دیگر هیچ قولنامه دست نویسی ارزش قانونی ندارد.

 محسن جاوید مسئول کارگروه کنترل املاک و مستغلات استان یزد در نشست مشترک با فرماندار و جمعی از مسئولان مرتبط با حوزه مسکن و مسئولان قضایی شهرستان اشکذر گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ واحد مشاوره املاک در سطح استان وجود دارد که سال گذشته ۲۳۰ مورد به علت عدم رعایت قانون تعطیل شده اند و هم اکنون تمام واحد‌های فعال در شهر یزد دارای مجوز هستند.

جاوید با بیان اینکه سه هزار و هشتصد و سی مورد گشت مشترک بین ادارات راه و شهرسازی، تعزیرات، پلیس اماکن و اتاق اصناف برگزار شده، گفت: مبلغ یک میلیارد تومان جریمه برای تخلفات صورت گرفته در نظر گرفته شده و مبلغ بیست میلیارد تومان نیز به مال باختگان حوزه زمین و مسکن برگشت داده شده است.

وی با اعلام اینکه بعد از راه اندازی سامانه خودنویس هیچ قولنامه دست‌نویسی دیگر ارزش قانونی ندارد، گفت: موجر و مستاجر به راحتی می‌توانند قرارداد اجاره خود را در این سامانه ثبت کنند.

مسئول کارگروه کنترل املاک و مستغلات استان یزد گفت:شناسه یکتا از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته اجباری شده و حتی کسانی که پروانه کسب هم دارند نیاز به اخذ این شناسه دارند.

وی افزود: فروش ملک به اتباع غیر ایرانی تحت هر شرایطی ممنوع بوده و صرفا در بعضی از شهرستان‌ها با نظر فرماندار شهرستان می‌توان به اتباع مجاز با لحاظ بعضی از شرایط و پر کردن فرم‌های مخصوص نسبت به اجاره ملک اقدام کرد.

جاوید، از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه املاک، خرید و فروش املاک نهضت ملی مسکن، اجاره بها، فروش زمین و... موارد را با شماره ۳۶۲۴۳۰۸۳ در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.