وزیر امور اقتصادی و دارایی از استاندار چهارمحال و بختیاری خواست تا از ظرفیتی که هیات دولت از نظر تسهیلات بانکی برای بخشی از طرح های اولویت‌دار در نظر گرفته است و می‌تواند بالاتر از سقف کنترل ترازنامه بانک‌ها تعیین شود، استفاده کند.

احسان خاندوزی در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی و نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت معرفی این طرح‌ها از سوی استاندار، اظهار داشت: در داخل سقف ترازنامه بانک‌ها، تکالیف بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد تا بانک‌ها چندان با فضای تصمیم‌گیری باز مواجه باشند.

وی افزود: در زمینه پروژه‌هایی که به نظر می‌توان از ظرفیت مازاد بر سقف ترازنامه بانک‌ها استفاده کرد، مراتب هرچه زودتر به وزارتخانه اعلام شود تا بتوانیم تاییدیه معاون اول رئیس جمهور را بگیریم و برای پروژه‌های ویژه، مسیر ویژه‌ای باز کنیم.

خاندوزی در باره انتقال حساب شرکت‌ها به چهارمحال و بختیاری، گفت: براساس قانون مقام صاحب امضا می‌تواند حساب را جابه‌جا کند.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: در این شرایط، اگر حساب متعلق به دستگاه‌های دولتی یا نهاد‌های عمومی غیردولتی، صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی باشد، باید در یک مکاتبه دیگر انجام و زمینه بازگشت این حساب‌‎ها به استان فراهم شود و به این صورت ظرفیت بانک‌ها و گردش وجوه داخل استان نیز افزایش یابد.

خاندوزی درباره ایجاد دفتر بیمه در شهرستان لردگان، بیان داشت: با توجه به وسعت و جمعیت لردگان، تاسیس شعبه‌ای از بیمه در این شهرستان ضروری است.

وی در باره فضای مناسب برای گمرک و اموال تملیکی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: با توجه به تامین زمین مورد نیاز برای بنای این ساختمان از سوی استان، برای احداث و تجهیز آن نیز تلاش خواهد شد تا قدم‌های مثبتی برداشته شود.

خاندوزی همچنین در باره تاسیس شعب بانک‌ها در برخی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از جمله خانمیرزا، گفت: باید نیاز استان به هرکدام از شعب بانکی مشخص تا تصمیم لازم در خصوص استقرار آنها گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار