سه واحد تولیدی کارخانه تولید مواد شوینده، بُرد الکترونیک و قطعه سازی امروز با حضور معاون وزیر صمت در کرمان به بهره‌برداری رسید.

 سه واحد تولیدی شامل کارخانه تولید مواد شوینده، بُرد الکترونیک و قطعه سازی با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی با هزینه بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی سدید و شماره ۲ کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت کاروان کویر سمنگان، کارخانه کاروان کویر سمنگان مجهزترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید مواد شوینده جنوب شرق کشور با سرمایه گذاری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرک صنعتی کرمان ایجاد و انواع مواد بهداشتی مایع، همچون مایع دستشویی و ظرفشویی، مایع لباسشویی، انواع کرم‌های ضدافتاب، و مواد ارایشی، سفید کننده، جرم گیر، شیشه‌شور و گاز پاکن تولید میکند.

امیر صفی نژاد افزود: این شرکت امکان تولید سالانه ۶ هزار تن محصول با فرولاسیون دوستدار محیط زیست را داردو برای ۳۰ نفر بطور مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
وی افزود: در حال حاضر قرار است محصولات این شرکت در بازار‌های داخل عرضه شود و در ادامه بازاریابی خارجی نیز انجام خواهد شد.

همچنین واحد تولیدی برد‌های الکترونیک آریا در شهرک صنعتی سدید کرمان به بهره برداری رسید و این واحد بر مبنای برق و الکترونیک و به ویژه در حوزه آسانسور فعال است و در این راستا برد‌های مربوط به آسانسور را در مدل‌های هیدرولیک و کششی تولید می‌کند.

این طرح با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی برای هشت نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.
معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین اعلام کرد:برد‌های لوازم خانگی را از طریق دانشگاه صنعتی شریف و در تبریز تولید می‌کنیم و تعرفه صادرات سنسور و خازن را برای تولید برده‌ای الکترونیکی به حداقل رساندیم.

محمدمهدی برادران افزود: ما هنوز واردات بُرد الکترونیک داریم که می‌توانیم آن را به تولید داخل برسانیم وسرمایه گذاری در این حوزه غیر از شرایط استثنا، محکوم به برد است.

همچنین در این آیین اعلام شد که این واحد تولیدی برای توسعه تولیدات خود نیازمند بازار فروش، تسهیلات است.

 کارگاه تراشکاری ابتکار صنعت کرمان با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد که این طرح با اشتغالزایی مستقیم برای ۶ نفر در مساحت ۳۰۰ متر مربع قطعات صنعتی مورد نیاز خطوط تولید و واحد‌های بزرگ را تولید می‌کند.

معاون وزیر صمت با همراهی مسئولان استانی در ادامه این سفر از واحد تولیدی فرش الماس کویر با اشتغال ۳۳۰ نفر بازدید کردند.

این واحد، فرش تولیدی خود را به روسیه، چین و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادرات می‌کند.

مسئولان همچنین از پردیس فناوری مرحله توسعه شهرک‌های صنعتی شماره ۲ کرمان بازدید کردند.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در این طرح به عنوان پایلوت کشور، محل استقرار واحد‌های تولیدی را احداث و در اختیار واحد‌های دانش بنیان و فناور قرار می‌دهد.

بازدید از واحد تولید دانش بنیان لامپ تاوان تجارت از دیگر اهداف سفر مسئولان استانی و وزارت صمت در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان بود و در این بازدید اعلام شد که مشکل مواد اولیه و تسهیلات در این واحد وجود دارد.

برچسب ها: افتتاح ، واحد تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار