بازگشت واحد شماره دو بخاری با ۲۵۰ مگاوات انرژی الکتریکی

با تلاش متخصصان نیروگاه شهید رجایی، واحد شماره دو بخاری به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره به شبکه سراسری پیوست.

حسن آزادمرد سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: واحد شماره دو بخاری این نیروگاه به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات که به دلیل آسیب وارده به یکی از لوله‌های مسیر بخار اکونومایزر‌های ثانویه، به طور اضطراری از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از رفع اشکال از سوی متخصصان حوزه تعمیرات، در کمترین زمان ممکن به شبکه سراسری پیوست. 

آزادمرد افزود: طی گزارشی از سوی امور بهره برداری، مبنی بر آسیب دیدگی بخشی از مسیر اکنومایزر‌های ثانویه و بالا بودن فشاره کوره در بویلر شماره دو نیروگاه بخار، این واحد از مدار تولید، خارج شد که پس از فراهم نمودن شرایط کار توسط امور بهره برداری، با فراخوان نیرو‌ها، این واحد به سرعت تحت تعمیرات قرار گرفت و پس از رفع اشکال، دوباره به مدار تولید بازگشت.

سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه بخار شهید رجایی اضافه کرد: پس از خروج واحد از شبکه تولید، متخصصان تعمیرات مکانیک با وجود دمای بالا و محیط بسته در محل، برای دستیابی به لوله‌های آسیب دیده بسیار دشتوار و در شرایط سخت، اقدام به داربست بندی، برش کاری دیواره بویلر و برداشتن عایق‌ها کردند.

وی بیان داشت: برای کاهش زمان تعمیرات و اتصال هر چه سریع‌تر این واحد به شبکه سراسری، همزمان و به صورت موازی، اقدام به برشکاری دو ردیف لوله HRA برای دسترسی به لوله‌های اکونومایزر ثانویه انجام شد. در نهایت با انجام عملیات برش کاری و جوش کاری چهارده ردیف لوله و تعویض کامل آنها جایگزین لوله‌های آسیب دیده شده و با نصب ورق‌های بویلر، این واحد برای راه اندازی دوباره تحویل امور بهره برداری گردید.

سرپرست معاونت تعمیرات و نگهداری نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: واحد شماره دو بخاری نیروگاه شهید رجایی با پایان یافتن فعالیت‌های تعمیراتی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با تلاش متخصصان بهره برداری دوباره به شبکه سراسری تولید پیوست تا کمترین خللی در تامین انرژی الکتریکی پایدار و مطمئن برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان ایجاد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.