معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: دو سد گرمی چای در میانه و پیغام چای در کلیبر در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

 ذاکری در نشست با نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات استان مربوط به حوزه آب و راه است اظهار کرد: دو سد گرمی چای در میانه و پیغام چای در کلیبر در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

 ذاکری با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۴ شهر استان از آب شرب پایدار برخوردار شدند گفت: در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌ها ۲۵۴ روستا طی امسال از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز ۲۰۸ هزار واحد مسکونی تعهد دولت است که تا هفته دولت ۲۰ هزار واحد تحویل داده خواهد شد.

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در خصوص مسائل مختلف استان مطرح کردند.

ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای به سامان کردن وضعیت باشگاه تراکتور، اولویت دادن به رفع کمبود‌های شهرستان‌ها در زمینه‌های راه، آب شرب روستایی و آنتن دهی موبایل، لزوم کاهش زمان جذب سرمایه گذار از طریق تسهیل فرایند‌های اداری، تعریف چند طرح کلان در سطح استان و همکاری تنگاتنگ مسولان و نمایندگان مجلس برای پیشبرد آنها، لزوم توزیع متوازن بودجه‌های استانی و ملی، لزوم اتخاذ راهکار‌های لازم برای بهره مندی حداکثری استان از منطقه آزاد ارس، لزوم تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی برای تسهیل سرمایه گذاری در استان، ضرورت استیفای کامل حقوق استان از مجتمع مس سونگون، لزوم برطرف کردن ناترازی انرژی در استان و لزوم همکاری هماهنگی و هم افزایی برای برگزاری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.