استاندار خراسان جنوبی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن خراسان جنوبی، فراتر از برنامه پیش بینی شده است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در حاشیه نشست خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: عملیات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی به عنوان بخشی از پروژه راه آهن فراملی شرق کشور از ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ و با حضور رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی در بیرجند آغاز شد.

او با بیان اینکه با گذشت ۹ ماه از شروع به کار این پروژه، بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد در حال حاضر از ۱۵ قطعه راه آهن در خراسان جنوبی، ۱۴ قطعه فعال است، افزود: یک قطعه هم به دلیل کندی کار از پیمانکار خلع ید شد و بعد از ۲۷ خرداد با بازگشایی پاکات مناقصه، پیمانکار جدید در منطقه مستقر می‌شود و کار در این قطعه هم شتاب می‌گیرد. 

قناعت از پیگیری‌های جدی استان و جلسات مکرری که در تهران برگزار شده گفت و تأکید کرد: این پیگیری‌ها در تزریق اعتبار و شتاب بخشیدن به روند اجرای کار در این ابر پروژه بسیار مؤثر بوده است.


بیشتر بخوانید


 استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بازدید‌های میدانی و نشست با پیمانکاران در جهت جبران کاستی ها، رفع موانع و مشکلات آنها بر سرعت کار افزوده است. 

او عنوان کرد: طی دو سه هفته آینده، نشستی در مرکز استان با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران برگزار می‌شود تا روند اجرای کار بیش از گذشته شتاب بگیرد. 

قناعت اظهار کرد: تمام تلاش بر این است که این یادگار رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی با سرعت و شتاب به کار خود ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.