هشدار مدیریت بحران استانداری هرمزگان :

در هشدار سطح نارنجی هواشناسی مراقب تندبادها و بارش‌های شدید لحظه‌ای باشیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبرداد.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی گفت:طبق اعلام سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های هواشناسی از عصر روز جمعه ۱۸خردادماه تا پایان روز بعد، هشدار نارنجی صادرشده که لازم است مردم استان نکات ایمنی و مراقبتی را رعایت کنند. 

حسن زاده با اشاره به تقویت بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان، افزود: طی زمان اعلام شده با تاکید بر مناطق مرتفع بویژه در شهرستان بشاگرد، رگبار نسبتا شدید باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده که گاهی با تگرگ، تندباد‌های لحظه‌ای وگرد و خاک موقتی همراه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، اطمینان از استحکام سازه‌های آبخیزداری و لایروبی کانال‌ها را مهم دانست و گفت: در سایر مناطق استان نیز بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها وجاری شدن روان آب‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

وی باتوجه به احتمال افزایش لحظه‌ای باد در دریای عمان و سواحل شرق استان، فعالیت صیادان و تردد شناور‌های سبک و سنگین را مستلزم رعایت نکات ایمنی دانست و به کشاورزان نیز توصیه نمود از سازه‌های موقت دربرابر تندباد لحظه‌ای مراقبت ویژه‌ای داشته باشند تا خسارتی متوجه محصولات کشاورزی نشود..

حسن زاده همچنین به گردشگران، شهروندان و کوهنوردان نیز سفارش و تاکید کرد که با توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌ها در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها هیچگونه توقف یا اتراقی نداشته باشند همچنین فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات را به زمان مناسب موکول کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:

جدال تیم هرنگ جوان بستک با ایرانجوان بوشهرپیام رسان بله      جدال تیم هرنگ جوان بستک با ایرانجوان بوشهرپیام رسان ایتا     جدال تیم هرنگ جوان بستک با ایرانجوان بوشهرپیام رسان روبیکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.