رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تاکید کرد: دست اندرکاران تسهیلات لازم را جهت مشارکت اقشار مختلف در انتخابات پیش رو بکار گیرند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد انتخابات استان خطاب به فرمانداران و تمامی دست اندرکاران انتخابات اظهار کرد:  تسهیلات لازم را جهت مشارکت اقشار مختلف در انتخابات پیش رو بکار گرفته و شرایطی فراهم شود که همه در انتخابات شرکت کنند.

رضا ابراهیمی  افزود: انتخابات دوره قبل در زمستان بود و مناطق روستایی به راحتی می‌توانستند سر صندوق‌های رای حاضر شده رای بدهند، اما با توجه به اینکه این دوره مصادف با فصل کار است ضروری است صندوق‌های رای یا اول صبح و یا بعد از ساعت چهار در روستا‌ها مستقر شده و حتی ۲ بار صندوق‌های رای را به روستا‌ها اعزام کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با تاکید برایجاد تسهیلات جهت حضور مردم مناطق عشایرنشین در انتخابات گفت: از همین حالا بررسی‌های لازم جهت اعزام صندوق‌های سیار به این مناطق صورت گرفته و همچنین آنتن این مناطق با حساسیت ویژه نیز مورد بررسی قرار گیرد تا در زمان انتخابات مردم این مناطق بدون هیچ مشکلی در انتخابات شرکت کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود: ایجاد تمهیدات لازم برای مردم این مناطق جهت حضور در انتخابات از جمله عوامل افزایش مشارکت در انتخابات است که باید با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: محل استقرار شعبات اخذ رای در شهر‌ها و روستا‌ها مورد توجه قرار گرفته و امکانات لازم اعم از برق و تلفن و تجهیزات دیگر فراهم شود و فرمانداران اکیپی را جهت بازرسی از وضعیت این مناطق اعزام و تجهیزات لازم را به موقع فراهم کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: همچنین عوامل اجرایی ۲ ساعت قبل از آغاز رای گیری در محل حاضر شوند.

ابراهیمی ادامه داد: برای تهیه امکانات خودرویی و سایر امکانات برای برگزاری انتخابات از ظرفیت و امکانات تمام دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و دهیاری‌ها استفاده شود.

وی اظهار امیدواری کرد با بکارگیری تمامی ظرفیت ها، مشارکت حداکثری شاهد انتخاباتی باشکوه خواهیم شد.

بکارگیری نیروی انسانی بدون اطلاع ستاد انتخابات وجاهت قانونی ندارد

مسوول کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان و معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: فرماندارانی که بخواهند از دستگاه‌های مختلف نیروی انسانی برای انتخابات بکارگیری کنند موقعی اقدام آنها وجاهت قانونی خواهد داشت که با هماهنگی و اطلاع ستاد انتخابات استان باشد.

علی رزازی افزود: اگر بکار گیری نیروی انسانی بدون اطلاع ستاد انتخابات استان و هماهنگی با آن باشد مسوولیت عواقب آن بر عهده خود فرمانداری‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه ٨۰ میلیارد ریال به حساب فرمانداری‌ها واریز شد گفت: انتظار می‌رود فرمانداری‌ها هزینه واریز شده را مدیریت کنند.

مسوول کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه مجموعه دفتر فناوری و ارتباطات پیگیری‌های انجام داده که فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها چه تعداد کاربر دارد که در روز انتخابات فعالیت خواهند کرد گفت: درحوزه سخت افزاری مشکلی نداریم و سخت افزار‌های لازم و سیتم بروز در اختیار بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار گرفته است.

رزازی ادامه داد: ابلاغیه‌ای به تمامی دستگاه‌ها و اعضای شورای اداری صادر کردیم که تمامی دستگاه‌ها خودرو و حتی نیروی انسانی مورد نظر را با هماهنگی ستاد انتخابات در اختیار فرمانداری‌ها قرار بدهند.

انتخابات چهاردهمین دور ریاست جمهوری هشتم تیرماه امسال برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.