مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم مقدمات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب بهسازی مسکن روستایی فراهم شد که از این شمار پنج هزار واحد مسکونی تحویل شده است.

دستغیبی گفت: ۱۰۷ هکتار زمین در محدده تنگک تا دانشکده فنی بوشهر جهت واگذاری به افراد واجد شرایط به شهر بوشهر الحاق و رونمایی شد.

وی افزود: این زمین ها در قالب جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن واگذار می شود.

دستغیبی گفت: در راستای تامین زمین، تاکنون ۲ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای استان بوشهر برای ساخت ۵۰هزار واحد مسکونی الحاق شده است.

وی ادامه داد: هشت هزار قطعه زمین مسکونی به متقاضیان در قالب قانون جوانی جمعیت، خانواده شهدا، ایثارگران، فرزند سوم به بعد و زوج‌های جوان استان بوشهر واگذار شد.

وی با اشاره به ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان بوشهر تصریح کرد: ۱۲ شهر استان بوشهر دارای بافت فرسوده است که تاکنون در قالب نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی آغاز و یکهزارو ۵۰۰ واحد آن تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: ساخت یک هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در قالب خودمالکی در دستور کار است.

دستغیبی ادامه داد: در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن تاکنون برای ساخت چهار هزار و ۱۵۷ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد انجام شده است.

وی با اشاره به واگذاری پنج هزار و ۹۶۷ زمین شهری به افراد دارای شرایط برای ساخت مسکن تصریح کرد: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی به افراد متقاضی قانون جوانی جمعیت در شهرهای استان بوشهر تحویل شده است.

دستغیبی یادآور شد: تاکنون ۹۴ هزار نفر در استان بوشهر برای ثبت‌نام در طرح سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کرده‌اند که از این شمار ۷۵ هزار نفر حائز شرایط شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار نفر متقاضی برتر شناخته شده‌اند که از این تعداد هشت هزار و ۳۰۰ نفر وجه اولیه را پرداخت کرده‌اند و کار وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در زمینه راه‌های ارتباطی نیز چندین طرح در دولت سیزدهم آغاز یا عملیات اجرایی برخی طرح‌های راکد از سرگرفته شده است.

دستغیبی افزود: پارسال عملیات اجرایی محور بوشهر- شیف - گناوه آغاز شد و قطعات ۱۲و۱۳ محور ارتباطی بوشهر - دیر نیز از سرگرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی آزاد راه بوشهر- شیراز از مصوبات سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور نیز انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.