با دستور دادستان زرند محل توزیع مواد مخدر در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان زرندی پلمب شد.

رضا یعقوبی گفت: در پی اعلام نارضایتی اهالی یکی از محله‌های شهر زرند، از فردی که منزل مسکونی اش را به محل فروش مواد مخدر تبدیل کرده بود، با دستور دادستانی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به محل اعزام و بعد از کشف میزانی مواد مخدر، متهم دستگیر و محل توزیع و نگهداری مواد مخدر پلمب شد. 

 وی افزود: فروش مواد مخدر در یک محل، جدای از دیگر معضلات اجتماعی، باعث تجمع معتادان متجاهر، ناامنی و بروز مشکلات عدیده‌ای برای اهالی محل می‌شود به همین دلیل امروزه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که اعتیاد زمینه ساز بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و با توجه به اینکه دسترسی آسان به مواد مخدر، در افزایش آمار اعتیاد موثر است؛ بنابراین، موضوع شناسایی و جمع آوری مراکز توزیع و فروش مواد مخدر، همواره در دستور کار دستگاه قضایی قرار داشته و این امر با جدیت ادامه خواهد داشت.  

این مقام قضایی افزود: با توجه به اینکه مستند به ماده ۱۳ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر، محل‌های مورد استفاده برای انبار تولید و توزیع مواد مخدر، می‌بایست به نفع دولت ضبط شوند، متعاقب نارضایتی مردمی درخصوص فردی که اقدام به فروش گسترده مواد مخدر در یکی از محله‌های شهر می کرد، دستور دستگیری وی و پلمب محل صادر شد.

یعقوبی گفت: مطابق قانون نقش پر رنگ دستگاه قضایی معطوف به پیشگیری کیفری است، اما در موضوع مقابله با پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد بایستی بر پیشگیری فرهنگی و رشدمدار متمرکز شد و بدین منظور کلیه دستگاه‌هایی که مطابق قانون در موضوع اعتیاد دارای تکلیف هستند، بایستی وظایف قانونی خود را عملی کنند تا بتوان در کنار برخورد‌های قضایی از گسترش این پدیده خانمان سوز جلوگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اعلام قاطعیت دستگاه قضایی در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و قدردانی از تلاش شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی و مواد مخدر شهرستان از همشهریان خواست در صورت مشاهده هر گونه مر‌کز توزیع و فروش مواد مخدر در سطح شهرستان موضوع را به اطلاع مراجع قضایی و یا پلیس ۱۱۰ برسانند.

برچسب ها: مواد مخدر ، پلمب شدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار