معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: نظارت بر پروژه‌های عمرانی در راستای صیانت از آثار تاریخی استان تشدید می‌شود.

محمدرضا امیری نژاد، معاون میراث فرهنگی استان گیلان گفت: وظیفه حراست و صیانت از آثار تاریخی ارزشمند برعهده وزارت میراث فرهنگی است.

او افزود: در این راستا و به منظور پاسداشت آثار و برای جلوگیری از هرگونه تخریب و نابودی احتمالی اشیای تاریخی - فرهنگی در هنگام فعالیت‌های عمرانی دستگاه‌های مختلف اجرایی، نظارت مستمر کارشناسان فنی بر این عملیات‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

معاون میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی و نظر به اینکه برخورد احتمالی به اشیا در هنگام فعالیت‌های عمرانی دور از انتظار نیست، همه دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به استعلام از اداره کل میراث فرهنگی پیش از آغاز فعالیت‌های عمرانی هستند.

امیری نژاد از تشدید نظارت بر فعالیت‌های عمرانی گسترده از جمله راه‌سازی، معادن و ... خبر داد و از همه نهاد‌های مرتبط خواست پیش از آغاز فعالیت اجرایی نسبت به استعلام، اخذ یا تمدید مجوز از اداره کل میراث فرهنگی اقدام کنند.

به گفته او، در راستای عمل به وظیفه ذاتی مراقبت از آثار، متوقف کردن فعالیت‌های بدون مجور در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

محمدرضا امیری نژاد، معاون میراث فرهنگی استان گیلان

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان؛ هم اکنون ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در استان گیلان شناسایی شده که از این تعداد یک هزار و ۲۷۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.