مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان، از ثبت جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌عنوان اولین رویداد ملی این استان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: دستورالعمل ثبت رویداد‌ها در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور تابستان پارسال از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان‌ها ابلاغ و روند اجرای آن با رونمایی از سامانه ثبت رویداد‌ها در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران آغاز شد.

ساوری ادامه داد: بر مبنای این اقدام رویداد‌های گردشگری استان‌های سراسر کشور پس از دارا بودن شرایط و سطح‌بندی، در سامانه مذکور ثبت می‌شود.

وی با اشاره به ثبت جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به‌عنوان اولین رویداد ملی گلستان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور افزود: رویداد گردشگری ملی نیز به آن دسته از رویداد‌ها گفته می‌شود که حداقل یکی از دو شرط برخورداری از بازدیدکنندگان و یا مشارکت‌کنندگان حداقل ۱۰ استان مختلف کشور را دارا باشد و برگزاری آن منجر به شکل‌گیری سفر در مقیاس ملی شود.

ساوری با تأکید بر این‌که رویداد‌ها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای معرفی آیین‌ها، مراسم و جشنواره‌ها در مناسبت‌های خاص اجراشده و در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند، تصریح کرد: ثبت رویداد‌های گردشگری می‌تواند باعث شناخته شدن بهتر و برند شدن آن رویداد در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان شود.

او با اشاره به این‌که رویداد‌ها به‌صورت ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی انتخاب می‌شود، افزود: میزبانی رویداد‌های مهم در یک منطقه فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی آن مقصد است و بدون شک حمایت و مشارکت برای برگزاری رویداد‌ها بیشترین منفعت را برای صنعت گردشگری هر منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت رویداد‌های استان گلستان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور ادامه دارد و در صورت ثبت نهایی رویدادها، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.