عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: شاخص اصلی در یک کارگزار تراز انقلاب، تقوای الهی و تعهد دینی است این شاخصه در تربیت‌یافتگان مکتب امام (ره)، شهید رجایی‌ها، باهنرها و رئیسی‌ها، سلیمانی‌ها، نمایان شد.

 محبعلی رهداری   بیان کرد: امام خمینی (ره) احیاگر مکتب ناب اسلام محمدی (ص) بود قیام امام قیام برای‌خدا و دین خدا بود امام خمینی (ره) بت‌شکن عصر حاضر بود، تا بت استبداد و استعمار، سلطه‌گری و سلطه‌پذیری را برای همیشه نابود کند، هدف امام استقرار حکومت الله و ازبین‌رفتن حکومت طاغوت بود

وی افزود: امام در ایمان و توکل به خدا، استقامت و پایداری، هدف و راهی که انتخاب کرده بود بی‌نظیر بود، اعتقاد راسخی داشتند که یک کارگزار در نظام اسلامی باید خدمتگزار مردم باشد و سعادت و شقاوت مردم در دست کارگزاران است.

عضو هیأت علمی دانشگاه ادامه داد: امام خمینی خداترس و توکل بر خدا داشت و از غیر خدا در هر سطح قدرت بیمی نداشت، ایشان مجاهدی نستوه و شب‌زنده‌دار بود ذوالفقار زبانش با صراحتی که داشت گردن هر چه نفاق بود را زد، امام محرومان و مستضعفین بود قیام کرد تا داد آنها را بستاند.
 
وی با اشاره به مکتب امام اذعان کرد: کارگزار تراز انقلاب نباید از غیر خدا بترسد، شاخص اصلی در یک کارگزار تراز انقلاب، تقوای الهی و تعهد دینی است این شاخصه در تربیت‌یافتگان مکتب امام (ره)، شهید رجایی‌ها، باهنرها و رئیسی‌ها، سلیمانی‌ها، در نمود ساده‌زیستی توأم خدمت خالصانه و صادقانه شبانه‌روزی نمایان گردید.

رهداری تصریح کرد: هنر امام این بود که خیلی از دو قطبی‌ها را شکست و از بین برد، دوقطبی جمهوریت و اسلامیت را شکست و مدل جمهوری اسلامی را بنا نهاد که هم رأی مردم در آن مهم هست و هم فقه پویای اسلام و توأمان هر دو تضمین‌کننده سعادت بشر است. دوقطبی طبقه اشراف و غیر اشراف، خان و رعیت، بالادست و فرودست، غنی و فقیر در مکتب امام معنی نداشت و این یعنی احیای مکتب ناب اسلام بود.
 
وی با اشاره به شخصیت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: شهید جمهور نمونه و الگویی از کارگزاران انقلابی تربیت‌یافته مکتب امام است که خدمت شبانه‌روزی بی‌منت میدانی، خالصانه و مؤمنانه به محرومین و مستضعفین عبادت یومیه‌اش بود. او بر مدار تکلیف الهی که بر دوش خود حس می‌کرد متعهدانه عمل می‌کرد.
 
 استاد دانشگاه اظهار کرد: شهید جمهور آرزویش این بود که در راه خدمت به مردم شهادت کمترین اجری باشد که نصیبش گردد. خادم‌الرضا بود تا بگوید عشق به ولایت او را کفشدار زائر راه امامت کرد و چه افتخاری بالاتر از خادمی انتخاب کند.
 وی گفت: شهید جمهور، شهید رئیسی معیارها، محک‌ها و شاخص‌های یک کارگزار تراز انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب را احیاء نمود و آنچه در گذر زمان به فراموشی رفته بود با شهادتش زنده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار