تثبیت ۴ هزار و ۴۹۸ هکتار به عنوان اراضی غیرملی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از بررسی و تعیین تکلیف ۱۴ پلاک به مساحت ۲۴ هزار و ۹۴۰ هکتار و تثبیت ۴ هزار و ۴۹۸ هکتار به عنوان اراضی غیرملی خبر داد.

 سید عماد شاهرخی صبح امروز در کمیسیون رفع تداخلات اراضی لرستان در سالن جهادکشاورزی استان اظهار کرد: تمرکز بر روند رفع تداخل اراضی کشاورزی بر پلاک‌ها باید افزایش یابد، چرا که با عرصه‌های مردم طرف هستیم؛ بنابراین لازم است این فرایند با دقت لازم انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هدف از اجرای قانون ماده ۵۴ رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر کشور حل اختلاف بین اراضی ملی و غیرملی و در نتیجه جهت صدور اسناد تک برگ است، با اجرای رفع تداخلات این پلاک‌ها کشاورزان می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده در اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت سند تک برگ اراضی خود اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه تسریع در تعیین تکلیف اراضی و رفع تداخلات در پلاک‌های ثبت شده برای حفظ منابع ملی و همچنین تکریم مالکان و بهره‌برداران در اولویت است، افزود: اعضای کارگروه‌ها و کمیسیون‌هابه طور جدی برای انجام این فرآیند تلاش‌کنند.
شاهرخی بیان داشت: در این کمیسیون ۱۴ پلاک از اراضی استان به مساحت حدود ۲۴ هزار و ۹۴۰ هکتار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت میزان بیش از ۴ هزار و ۴۹۸ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) تثبیت شد.

برچسب ها: اراضی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.