مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: خونگیری و پایش دام گام مهمی به منظور شناسایی به موقع دام‌های آلوده و جلوگیری از شیوع بیماری تب مالت است.

کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: اقدام ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی برای خونگیری و پایش دام‌های مجتمع گاو شیری، گام مهمی در راستای شناسایی به موقع دام‌های آلوده و جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها است.

 افزود: امیدواریم با این اقدام بتوانیم از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در منطقه جلوگیری کنیم.

بیماری تب مالت یا بروسلوز به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی و از دست رفتن ارزش‌های اقتصادی دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

در راستای مدیریت بهداشت دامی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، عملیات خونگیری از دام‌های موجود در مجتمع گاو شیری شهرستان زارچ آغاز شد، این اقدام با همکاری ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان زارچ انجام می‌شود.

طی این عملیات، نمونه‌های خونی از دام‌ها گرفته و به منظور شناسایی و پایش بیماری‌هایی نظیر تب مالت و بروسلوز به آزمایشگاه‌های معتبر ارسال خواهد شد، شناسایی و مدیریت به موقع این بیماری‌ها اهمیت بسیار زیادی در حفظ سلامت دام و در نهایت سلامت افراد جامعه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار