نماینده مجری طرح‌های توسعه منابع آب شهرستان مشگین‌شهر گفت: آب آشامیدنی مشگین‌شهر که بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی ناشی از ذوب شدن برف ارتفاعات سبلان قطع شده بود، وصل و وارد مدار شد.

علیرضا معتمدی با بیان اینکه آب آشامیدنی مشگین‌شهر برقرار است و فعلا مشکلی در تامین آب وجود ندارد، افزود: طی چند روز اخیر به دنبال ذوب شدن برف در ارتفاعات سبلان در اثر افزایش دمای هوا، که افزایش رواناب در رودخانه «خیاوچای» و آسیب به تاسیسات آبرسانی مشگین‌شهر را موجب شده بود، مشکلاتی را در تامین آب منطقه ایجاد کرد که با تلاش شبانه‌روزی همکاران این مشکل حل شده و هم‌اکنون آب پایدار در این شهر برقرار شده است.

 او اظهار کرد: از همان لحظه اولیه تیم‌های تخصصی در محل تامین آب مشگین‌شهر در آبگیر خیاو چای و نهر خاتون مستقر شده و عملیات لایروبی حوضچه‌های رسوبگیر را انجام دادند.

معتمدی ادامه داد: بخشی از قطعی آب مشگین‌شهر در همان ساعات اولیه برقرار شد و بخش دیگر نیز با انجام عملیات لایروبی و رسوب برداری از حوضچه‌های آبگیر انجام گرفته و در حال حاضر مشکلی در تامین آب این شهرستان وجود ندارد.

 نماینده مجری طرح‌های توسعه منابع آب شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ لیتر آب از طریق آبگیر خیاوچای و ۱۵۰ لیتر از طریق نهر خاتون و در مجموع ۵۰۰ لیتر در ثانیه وارد تصفیه‌خانه مشگین‌شهر می‌شود.

او با تاکید براینکه پایدارسازی شرایط منوط به بهبود شرایط جوی (کاهش دمای هوا) و کمتر شدن رواناب است، افزود: امیدوارم مسئولان استانی و کشوری فکری اساسی به حل مشکل تامین آب آشامیدنی کنند تا در این فصل با گرم شدن هوا و ذوب برف کوه سبلان و وقوع رواناب، شاهد تخریب تاسیسات آبرسانی و همچنین قطعی آب در مشگین‌شهر نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.