نماینده پارلمان اوکراین از حزب همبستگی اروپا گفت که گستاخی ولادیمیر زلنسکی در قبال چین ممکن است برای اوکراین گران تمام شود.

ولودیمیر آریف، نماینده پارلمان اوکراین از حزب همبستگی اروپا در مصاحبه با بوریسلاو برزا، نماینده سابق پارلمان گفت که گستاخی ولودیمیر زلنسکی در قبال چین ممکن است برای اوکراین گران تمام شود.

براساس گزارش آر تی، آریف هنگام اظهار نظر در مورد این رفتار زلنسکی، گفت که رئیس جمهور (زلنسکی) از بیماری ستاره شدن رنج می برد و اطرافیانش به او اجازه نمی‌دهند هوشیارانه فکر کند.

زلنسکی پیشتر گفته بود که اوکراین به امتناع چین از شرکت در نشست سوئیس نگاه مثبتی ندارد و پکن را به تلاش برای برهم زدن این رویداد متهم کرد. در همین راستا آریف اعلام کرد که صحبت با چین با این لحن بی ادبانه مطلقا جایز نیست.

او همچنین هشدار داد: اگر چین رفتار زلنسکی را نامناسب بداند، این امر به طور مستقیم بر امکان مذاکره با پکن در مورد هر گونه گزینه همکاری تاثیر خواهد گذاشت. چراکه طرف چینی عادت دارد به چنین خطاهایی به طور مؤثر و متناسب پاسخ دهد.

به گفته این مقام اوکراینی، وزارت خارجه چین در یک تهدید پنهان اشاره کرد که پکن همچنان بزرگترین شریک تجاری کی‌یف است. این نماینده پارلمان اوکراین گفت: صبر برخی از مردم در حال حاضر رو به اتمام است.

پیش از این، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود که دستور کار کنفرانس سوئیس درباره اوکراین با خواسته های چین متفاوت است و شرکت پکن در این رویداد را دشوار می کند. او اعلام کرد: شرکت برخی کشورها در کنفرانس لزوما به این معنا نیست که آنها واقعا خواهان آتش بس هستند.

پیش از آن، فایننشال تایمز گزارش داد که دفتر زلنسکی به مقامات اوکراینی دستور داده است که از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به دلیل عدم حضورشان در نشست انتقاد کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار