مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد اراک گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان و فراغت از مدرسه دانش آموزان، طرح «عصر جدید مسجد» در مساجد این استان برگزار می شود.

مرتضی انقانی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در قالب طرح‌های فرهنگی قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح عصر جدید مسجد را اجرا می‌کند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: در ابتدای اجرای این طرح، پس از تشکیل شورای اجرایی متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ستاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۲ نفر از خبره‌های فرهنگی مساجد با وظایف هدایت اجرای طرح، به نظارت بر بخش‌های مختلف اجرا، تصویب شیوه‌ها، ساختارها و نظامات برنامه به برنامه ریزی و اجرای جریان ساز برنامه در عناوین (قرآن و عترت و اخلاق و اعتقادات، کتاب و کتاب خوانی، مهارت و فن آوری، سرود و نویسندگی در قالب‌های متنوع آموزشی و فرهنگی می‌پردازند.

او ادامه داد: مخاطبان این طرح نوجوانان و جوانان محله در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال دختران و پسران هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: طرح عصر جدید مسجد با نگاهی متفاوت و ممتاز از نگاه‌های گذشته به فعالیت جریان ساز تربیتی کادر می‌پردازد.

انقانی بیان کرد: این طرح کارکردهای مسجد را با بیان امروزی و در قالب نگرش نو و مبنایی سازگار با روحیه جوان امروزی و فضای فرهنگی کشور و منطقه، نظریه فرهنگی تعالی بخش انقلاب اسلامی را به جان و دل هر مخاطبی می‌نشاند.

وی ادامه داد: استفاده از قالب‌های جدید اثر گذار ِهنری و روزآمد در برنامه‌ها، ادبیات و محتوای متناسب با جنس مخاطب امروز، بررسی دقیق نیاز مخاطب و نگاه متفاوت به تعالی فردی و اجتماعی مخاطب وجوه ممیز و ممتاز این طرح است که با فاصله‌ی زیادی از طرح‌های گذشته به اجرا در می‌آید.

انقانی ضرورت و هدف وضع مطلوب این طرح را احیا جریان متعالی فردی و اجتماعی در عصر جدید از بستر مسجد، تولید و تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری عناصر کنشگر و جریان ساز و ایجاد نشاط و روحیه خودباوری عنوان کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در ایام تابستان و به ویژه طرح عصر جدید مسجد می‌تواند نقطه عزیمت و نقطه عطف یک حرکت مؤثر فرهنگی در احیا و رونق مساجد باشد.

انقانی افزود: پرداختن بازی وار به موضوعات و جریان سازی موضوعات از جنبه‌های نوآوری و خلاقیت در این طرح است.

برچسب ها: مسجد ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.