معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در دوره فعالیت سه ساله دولت سیزدهم چهار هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشت.

فرشاد مقیمی گفت: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۱۷ درصد صنایع بهره‌بردار مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال و راکد بودند که با حمایت دولت سیزدهم این رقم به ۱۲ درصد رسید.

او گفت: علاوه بر توجه به فعالیت مجدد واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد، در دولت سیزدهم چند هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور نیز به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد واحد‌های تولیدی بهره‌بردار مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور ۴۷ هزار مورد بود که این رقم اکنون بدون احتساب صنایع راکدی که به چرخه فعالیت بازگشتند به ۵۴ هزار واحد تولیدی افزایش یافته است.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به بازدید‌های خود در سفر یکروزه به استان همدان اشاره کرد و گفت: در این بازدید‌ها مسایل و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی «ویان» و لالجین ۲ و نواحی صنعتی شیرین‌سو و کردآباد مورد بررسی قرار گرفت.

مقیمی به بازدید خود از شرکت دانش بنیان الوان تولیدکننده انواع رنگ‌های خوراکی و صنعتی اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی، زمینی در خارج از محدوده شهرک صنعتی ویان در اختیار داشت که مقرر شد همکاری لازم برای اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شود که با اجرای آن از خروج ۱۳۰ میلیون دلار ارز برای واردات رنگ خوراکی و صنعتی جلوگیری خواهد شد.

او گفت: در این سفر همچنین حدود ۲۰ هکتار زمین در حاشیه شهرک صنعتی ویان برای ایجاد کارگاه‌های تولید لباس مربوط به خوشه صنعتی پوشاک کردآباد درنظر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.