استاندار گیلان گفت: ساخت سد مخزنی دیورش ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان با بیان اینکه افتتاح سد دیورش رودبار نقش مهمی در آبرسانی به منطقه دارد، گفت: این سد در حال حاضر دارای پیشرفت ۷۶ درصدی بوده و با افتتاح آن به ۵ شهر و ۲۸ روستا با جمیعت ۱۰۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود.

او با تأکید بر اهتمام دولت در راستای بهره برداری به موقع از این سد افزود: همزمان خط انتقال این سد در حال انجام بوده و پیمانکار آن مشخص شده است، زیرا با تکمیل این پروژه بخشی از مشکلات آب شهر‌های توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان مرتفع می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره آب در سد دیورش ۳ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: این سد به دلیل استفاده از دانش روز این ظرفیت را دارد که تا ۳ میلیون متر مکعب آب را ذخیره کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

به گفته عباسی، برای این پروژه آبرسانی تاکنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریبا ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد.

او همچنین گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر رئیس جمهور شهید به استان گیلان تخصیص منابع صورت بگیرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

سد مخزنی دیورش در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت و در ۳ کیلومتری شهر توتکابن، بر روی رودخانه خرشک از سرشاخه‌های رودخانه سفیدرود در حال ساخت است.

پیش از این در نیمه بهمن سال گذشته، وحید خرّمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی ساخت این سد خبر داده بود.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.