حجت الاسلام نواب گفت: برای انتقال تفکر و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و دستاورد‌های انقلاب اسلامی باید به فکر پویایی و گسترش رسانه‌ها و تاثیرگذاری بیشتر آن باشیم.

به نقل از دانشگاه ادیان و مذاهب قم، حجت‌الاسلام والمسمین دکتر سید محمدرضا نواب با اشاره به نقش و جایگاه رسانه‌ها در انتقال تفکر و اندیشه‌های امام خمینی (ره) گفت: توجه ویژه امام خمینی (ره) به رسانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه است، ایشان پیش از پیروزی انقلاب هم از رسانه به شیوه صحیح برای انتقال پیام استقلال، آزادی استفاده می‌کردند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات افزود: در زمان مبارزات برای پیروزی نهضت انقلاب اسلامی هم پیام‌ها و سخنرانی‌هایی امام خمینی (ره) از طریق نوار کاست در کشور منتقل و دست به دست می‌شد و ایشان در مصاحبه‌هایی که با مراجع مختلف خبری داشتند درصدد بودند پیام خود را به صورت گسترده برای مردم ایران ارسال نمایند و همواره این رویکرد پس از انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت.

وی عنوان کرد: برای یک عالم شیعی همچون امام خمینی (ره) که فقه و اصول خوانده و مطالعات دینی داشته است، استفاده صحیح و تاثیرگذار از رسانه به عنوان ابزار انتقال پیام یک نگاه ویژه بوده که در آن دوره داشته‌اند، مسئله‌ای که شاید علما در آن زمان به آن التفات نداشتند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات گفت: انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از کشور‌ها حضورش را مدیون رسانه است و از این ابزار استفاده مناسبی شده و در کشور عراق نیز حضور رسانه‌های مختلف که با نگاه شیعی به ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) و آرمان انقلاب اسلامی پرداخته، تاثیر چشم‌گیری بر فرهنگ‌سازی در سال‌های اخیر داشته است.

دکتر سید محمدرضا نواب در ادامه گفت:برای انتقال تفکر امام خمینی (ره) و دستاورد‌های انقلاب اسلامی باید به فکر پویایی و گسترش رسانه‌ها و تاثیرگذاری بیشتر آن باشیم.

وی افزود: امید است انقلاب اسلامی که به برکت خون شهدا و نگاه غنی و فاخر امام (ره) شکل گرفته است، بتواند از ابزار رسانه هر چه بیشتر و بهتر برای انتقال پیام امام خمینی (ره) و انقلاب استفاده کند و تا حد بسیار زیادی این نوع نگاه آرمانی به محرومان و مستضعفان جهان منتقل شود.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات در پایان با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به فضای مجازی بر نقش و جایگاه رسانه برای مقابله با تبلیغات دشمن تاکید کرد و افزود: با توجه به جنگ شناختی، تقابل رسانه‌های غربی و رسانه‌های معاند با انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر نگاه ویژه به رسانه را جدی‌تر کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار