موفقیت متخصصان داخلی در نصب رادار رصد پروازی

به همت متخصصان داخلی، رادار تنگ ریز با هدف رفع خلع نظارتی هوانوردی در شهرستان فیروزآباد نصب و راه اندازی شد.

فخرالدین کشاورز مدیر کل فرودگاه‌های فارس اظهار کرد: مهندسان شرکت هوانوردی و شرکت فرودگاه‌های استان با همکاری یک شرکت دانش بنیان، سامانه راداری هواپیما‌ها را در ارتفاعات شهرستان فیروزآباد طراحی، نصب و راه اندازی کردند، راداری که پیش از این آماده سازی و نصب آن در اختیار کشور فرانسه بود.  

او با بیان اینکه بخش‌های زیادی از این رادار به همت متخصصان داخلی طراحی شده است، گفت: ساخت دکل و ریدام، سایر بخش‌های سامانه از جمله آنتن، گرداننده‌های آنتن، خطوط انتقال موج آنتن، رک‌های کنترل الکترونیک، تنظیمات پخش آنتن و کالیبراسیون نهایی توسط متخصصان الکترونیک هواپیمایی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و اداره کل فرودگاه‌های استان فارس نصب شده است.

کشاورز بیان کرد: این رادار در ارتفاع بیش از ۳ هزار متری از سطح دریا در کوه‌های اطراف روستای تنگ ریز شهرستان فیروزآباد نصب شد.

او اضافه کرد: با نصب آن خلع پروازی در جنوب و جنوب غربی کشور به طور کامل برطرف می‌شود و این رادار تا ۴۶۰ کیلومتر اطراف خود را پوشش و ظریب امنیت هوانوردی را افزایش می‌دهد.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس گفت: فلای چک یا تست‌های پروازی انجام شده و این رادار پرواز‌های بخشی از کشور‌های حوزه خلیج فارس را هم پوشش می‌دهد.  

برچسب ها: رادار ، هوانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.