نقش روحانیان و امامان جمعه در تبیین اهمیت مشارکت مردم در انتخابات

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تعیین رییس جمهور در کشور شیعه و مسلمان، از امانت‌های بزرگ الهی است.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عصر امروز در دیدار جمعی از علما، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات گیلان در رشت که آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و  اسدالله عباسی استاندار هم حضور داشتند با اشاره به مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور درهفته‌های آینده گفت: انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور است که نقش مهمی در تعیین سرنوشت مردم ایران دارد.


این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تعیین رییس جمهور در کشور شیعه و مسلمان از امانت‌های بزرگ الهی است و در انتخابات پیش رو باید شخصی انتخاب شود که دغدغه‌مند دین باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند.

وی به نقش مهم وغیر قابل انکار امامان جمعه و علمای پیشرو در تبیین اصل شرکت مردم در انتخابات هم اشاره کرد و افزود: امامان جمعه باید از هر فرصتی برای تشریح مبانی فقهی انتخابات برای مردم استفاده کرده و جامعه را در خصوص این امر مهم آگاه کنند.


ایت الله محمد جواد فاضل لنکرانی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی دراین برهه از تاریخ بسیار اثرگذار است، افزود: اگر امروز می‌خواهیم که ارزش‌های دینی در دنیا گسترش پیدا کند باید با تمام وجود این انقلاب را تقویت کنیم. 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله شهید رییسی گفت: شجاعت رییس جمهور در سازمان ملل نشان دهنده ایمان و اعتقاد راسخ این مرد بزرگ بود و انتظار مردم ار رییس جمهور آینده این است که راه شهید رییسی را ادامه دهد.

برچسب ها: انتخابات ، روحانیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.