عملیات اجرایی و بهره برداری از چهار طرح عمرانی در بنادر مازندران با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

سعید کیاکجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی دریایی بصورت ویدیو‌کنفرانسی با حضور وزیر راه وشهرسازی همزمان در اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران برگزار شد.

او افزود: این طرح‌های عمرانی شامل احداث ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار با اعتبار ۵۴۲میلیارد ریال، تفکیک شبکه آبرسانی و آتش نشانی محوطه‌ها (استفاده از آب دریا) و اطفاء حریق بندر نوشهر (با اعتبار ۵۵۴میلیارد ریال)، تامین برق ساحلی برای تجهیزات خشکی و کشتی‌های پهلو گرفته در اسکله بندر نوشهر (با اعتبار ۴۳۰میلیارد ریال) و مجتمع خدمات مسافری دریایی به روس ساخت، بهره برداری انتقال (BOT) در بندر فریدونکنار با (اعتبار بالغ ۱۵۰۰۰میلیارد ریال) است.

کیاکجوری اعتبار این سرمایه گذاری‌ها را بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد‌تومان اعلام کرد و گفت: سه پروژه احداث مرجع دریایی بندر فریدونکنار، تفکیک شبکه آبرسانی و آتش نشانی محوطه با استفاده از آب دریا، و تامین برق ساحلی برای تجهیزات خشکی وکشتی‌های پهلو‌گرفته در اسکله بندر نوشهر از محل منابع داخلی سازمان بنادر انجام شده است.

او با بیان اینکه یک‌پروژه در بندر فریدونکنار با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، افزود: این پروژه برای نخستین بار در دریای خزر اجرایی خواهد شد که منجر به سفر‌های استاندارد دریایی خواهد شد.

کیاکجوری ادامه داد: این پروژه عظیم در دو فاز به مدت ۵سال عملیاتی خواهد شد که فاز نخست طی دو سال و فاز دوم نیز با یک استراحت، دوسال بعد اجرا خواهد شد و ۲۹ سال نیز مدت قرارداد این پروژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار