شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال ۲۰۰۰ کیلومتر آتش‌بر برای مناطق بحرانی که امکان احداث در آنها وجود دارد، هدفگذاری شده است.

حسین میرزایی اظهار کرد: در لرستان به دلیل موقعیت توپوگرافی در برخی جا‌ها امکان احداث آتش‌بر وجود ندارد. براین اساس ضرورت دارد مردم و جوامع محلی رعایت کنند تا حریقی در عرصه‌ها و منابع طبیعی استان رخ ندهد.

وی ادامه داد: در بحث رصد حریق و پایش در عرصه‌های منابع طبیعی لرستان به دلیل پوشش گیاهی و افزایش دما در عرصه‌ها و به ویژه مراتع مرتبا از طریق تصاویر ماهواره‌ای هشدار‌های لازم را دریافت می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در مناطق زاگرسی به ویژه در حوزه لرستان با کمبود نیرو مواجه هستیم، اما برای حل این نقیصه ۱۰۰ نفر نیروی واکنش سریع از مردم و جوامع محلی تحت عنوان یک گروه واکنش سریع در استان تشکیل دادیم تا در زمان بحران بتوانیم از ظرفیت آنها برای اطفای حریق استفاده کنیم.

میرزایی عنوان کرد: در فصل خشک و مهرماه در استان‌هایی نظیر لرستان که توپوگرافی خیلی خشنی دارند و امکان احداث آتش‌بر در برخی از مناطق وجود ندارد لذا از بالگرد برای هلی‌برد نیرو استفاده می‌شود تا با سرعت بیشتری اطفاء صورت گیرد.

وی گفت: امسال ۲۰۰۰ کیلومتر آتش‌بر برای مناطق بحرانی که امکان احداث در آنها وجود دارد، هدفگذاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از شناسایی ۱۵۰ نقطه بحرانی در استان خبر داد و تصریح کرد: شهرستان نظیر خرم‌آباد، چگنی، پلدختر، رومشکان و کوهدشت، بیشترین نقاط بحرانی در موضوع حریق هستند.

برچسب ها: نقاط بحرانی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.