معاون وزیر صمت گفت: ۷۰ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در دو مرحله فراخوان داده شده که عرضه آن‌ها انجام شده است.

مقیمی معاون وزیر صمت در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد با بیان اینکه طبق اعلام وزیر نیرو برای جلوگیری از ناترازی انرژی باید شهرک‌های صنعتی یک روز را تعطیل کنند گفت: این اقدام لاجرم است و برای آنکه بتوانیم در  سایر حوزه‌ها فعالیت‌هایی را دنبال کنیم این محدودیت را برای شهرک‌های صنعتی از طریق وزارت نیرو اِعمال خواهیم کرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته  این روند مصرف قابل پیش بینی بود و باید راهکارهای متعددی را برای برون رفت از این موضوع ارائه می‌شد تا امروز این وضعیت را شاهد نباشیم چراکه با یک روز تعطیلی ما فرصت های بسیار زیادی را از دست می دهیم.

مقیمی بیان کرد: در سالی که شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم  است و باید ابزارهای لازم برای تولید را لاجرم در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم. اجرای چنین برنامه های باعث می‌شود که این وضعیت توجیح پذیری اقتصاد صنعتی کشور را دچار چالش‌های کند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه وزیر صمت موضوع ارجاع خورشیدی در شهرک‌های صنعتی را به صورت کامل پیگیری کرده است گفت: بیش از  ۲۱۰مگاوات قراردادهایی داریم که در داخل شهرک‌های صنعتی از طریق مشارکت‌های مردمی شکل گرفته است.

وی افزود: در قالب یک  فراخوان همکاری با سابتا در هفته گذشته داشته ایم که ۴۰مگاوات به این میزان  اضافه شد. ورود این ظرفیت به نیروگاه‌های خورشیدی با سرمایه گذاری  بخش خصوصی مورد استقبال قرار گرفته است.

مقیمی اظهار کرد: تعدادی از شهرک‌های صنعتی که تخصصی در حوزه انرژی‌های خورشیدی دارند مطرح شده که البته محدودیت‌هایی از جمله اتصال به شبکه دارند که  برای رفع آنها همکاری‌هایی با وزارت نیرو انجام خواهد شد.

معاون وزیر صمت بیان کرد: در شهرک شال قزوین ۷۰۰هکتار شهرک صنعتی مربوط به نیروگاه خورشیدی در نظر گرفته شده که  حدود ۳۰هکتار از آن  را در مرحله عرضه اول فراخوان کردیم و حدود ۴۰هکتار دیگر را مجددا فراخوان کردیم که هر دوی آنها تکمیل و کار عملیاتی اجرای آن شروع شده است.

 خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار