مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ۸۸ هزار نفر در این استان بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان متولی امر بیمه گذاری حدود ۵۴ درصد جمعیت کشور را زیر پوشش خدمات خود دارد.

وی با اشاره به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مستمری بگیری اصلی این سازمان در کشور، افزود: تأمین اجتماعی در ماه حدود ۵۲۰ هزار میلیارد ریال به این مستمری بگیران پرداخت می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه به آمار و ارقام استانی اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

کاکایی تعداد مستمری بگیران اصلی تأمین اجتماعی در کرمانشاه را ۸۸ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: تنها در اردیبهشت سال جاری مبلغ هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با لحاظ شدن افزایش ۳۵ درصدی حقوق به این تعداد مستمری بگیر در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق مستمری و ما به تفاوت آن در سنوات گذشته با تأخیر چندین ماهه به بیمه شدگان این سازمان پرداخت می‌شد، گفت: در سال جاری با همت و تلاش مضاعف دولت خدمتگزار سیزدهم برخلاف سنوات گذشته افزایش حقوق مصوب شده از اردیبهشت ماه اعمال و پرداخت شد.

به گفته وی، تنها ما به تفاوت فروردین ماه پرداخت نشده که آن نیز طی ماه جاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه یکی از اقدامات ارزنده این سازمان در سال ۱۴۰۳ را اجرای طرح ارسال لیست هوشمند الکترونیک دانست و ادامه داد: کرمانشاه از نیمه خردادماه موظف به راه اندازی و اجرای این طرح است.

کاکایی با اشاره به مزایای اجرای این طرح، تاکید کرد: کنترل دستمزد بر مبنای قوانین اداره کار، عنوان شغلی و کارکرد کارگر و نیز جلوگیری از خطا‌های احتمالی توسط کارفرما از جمله مزایای اجرای لیست هوشمند الکترونیک است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در راستای شفاف سازی است، افزود: بر اساس این طرح هر ماه پیامکی مبنی بر میزان دستمزد، عنوان شغلی و کارکرد واقعی برای کارگر به صورت پیامک ارسال می‌شود.

کاکایی با بیان اینکه ۱۸ شعبه و ۶ کارگزاری در استان کرمانشاه مشغول ارائه خدمت به بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: همچنین این سازمان در بستر وب به نشانی eservices.tamin.ir خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی، ۵۹ تعهد و خدمت پر تردد را بدون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها به بیمه شدگان خود ارائه می‌دهد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۸۰۲ هزار نفر به صورت بیمه‌شده اصلی، مستمربگیر اصلی و یا افراد تحت کفالت زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان هستند.

اسکندر کاکایی در رابطه با حقوق و مزایای کارگران، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی مبنای پرداخت حقوق و مزایا به کارگران را براساس افزایش سالانه دستمزد که مطابق مصوبات شورای عالی کار است، انجام می‌دهد. دستمزد امسال شامل ۲۲ درصد افزایش نسبت به اسفندماه سال گذشته، به علاوه ۲۳۶ هزار تومان به صورت روزانه است.

این مسئول اظهار کرد: حقوق پایه یک کارگر ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار به همراه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تحت عنوان رفاهیات، ۹۰۰ هزار حق مسکن، ۵۰۰ هزار حق تأهل و برای کسانی که بیش از یک‌سال سابقه کار دارند، در ماه ۲۷۰ هزار به عنوان حق ۰ سنوات درنظر گرفته می‌شود؛ بنابراین حداقل حقوق پرداختی برای افراد متاهل با یک‌سال سابقه سنوات تقربیا ۱۰ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.