قوه قضاییه پاکستان امروز دوشنبه نخست وزیر سابق این کشور را از اتهام افشای اسرار دولتی تبرئه کرد.

دادگاه عالی پاکستان روز دوشنبه عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را از افشای اسرار دولتی تبرئه کرد، اگرچه او همچنان به اتهامات دیگر در زندان است.

خبرگزاری فرانسه که خبرنگار آن در جلسه دادگاه حضور داشت، گزارش داد که عامر فاروق، رئیس و قاضی دادگاه حکم صادر شده توسط دو قاضی دادگاه عالی اسلام آباد را تایید کرد.

از سویی دیگر سلمان صفدر، وکیل حزب تحریک انصاف عمران خان تبرئه نخست وزیر سابق از این اتهام را تایید کرد.  

درست قبل از انتخابات فوریه گذشته، خان در مواردی که او اصرار دارد برای جلوگیری از بازگشت او به قدرت ترتیب داده شده بود، به ارتکاب سه جرم، محکوم و به زندان محکوم شد.

خان همچنان در زندان به سر می‌برد. او همچنین به اتهامات مربوط به فروش هدایایی که در زمان نخست وزیری بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ دریافت کرده بود، به فساد محکوم شد. در حالی که حکم ۱۴ سال زندان او در ماه آوریل به حالت تعلیق درآمد، محکومیت او همچنان باقی است.

عمران خان در آوریل ۲۰۲۲ به دنبال کسب رای عدم اعتماد از سوی پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد و سپس شهباز شریف،‌ برادر نواز شریف جانشین او شد. دوره نخست‌وزیری شهباز شریف نیز تا زمان استعفای او در ماه اوت ادامه یافت و هم اکنون دولت انورالحق کاکار، نخست‌وزیر موقت پاکستان تا زمان برگزاری انتخابات جدید اداره امور این کشور را برعهده دارد. 

پیش از این نیز عمران خان به اتهام فساد مالی در یک پرونده دیگر موسوم به «قادر تراست» بازداشت و به سه سال حبس محکوم شده بود که با قرار وثیقه آزاد شد. با این حال، او همچنان یکی از محبوب‌ترین سیاستمدار پاکستان محسوب می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
پاکستان تحت فشار آمریکای دزد و تروریست عمران خان را به بهانه های واهی محاکمه می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
پاکستانی هایی که عمران خانشون تو زندان باشه برا گوشت جلوی کوسه خوبن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
از موقعی که پاکستان در جنگ اوکراین طرف غربی ها رو نگرفت بازی شروع شد و عمران خان به شیوه های مختلف تهدید و در نهایت از قدرت کنار گذاشته شد. باید ارزش استقلال رو دانست.
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۱۸:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
عمران خان قربانی سیاستهای آمریکا شده سیاه دیدیه همین اموال پیش برود فاتحه آمریکا در افغانستان و پاکستان ازدست داده است منطقه به دست روسیه می افتند بخاطر همین خانرا برکنارکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
در اصل توطه امریکا علیه ایشان بود البته با نفوذی های داخلی پاکستان
آخرین اخبار