مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، اعتبارات مشاغل خانگی امسال استان را هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد رشد دارد.

یوسف شعبانی گفت: از وام‌های تسهیلات مشاغل خانگی سالجاری استان، ۵۰۰ میلیارد ریال برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی در نظر گرفته شده است و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از آن نیز بین سایر دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی، صمت، جهاد کشاورزی و میراث‌فرهنگی توزیع می‌شود.

او گفت: اقدامات لازم برای توزیع بانکی شهرستانی و دستگاهی انجام شده و با تصویب در کارگروه به بانک‌های استان ابلاغ و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: وام‌های مشاغل خانگی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد از منابع قرض‌الحسنه هشت بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، رفاه، مهر ایران، رسالت، صادرات و ملت و سپه پرداخت می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به حدود هزار و ۷۰۰ طرح تعلق می‌گیرد گفت: پرداخت این تسهیلات بعد از تصویب در کارگروه و ابلاغ اعتبار به بانک‌ها با معرفی طرح‌ها آغاز می‌شود.

او نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده‌ها چشمگیر ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح‌ها به منظور برخورداری از تسهیلات شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مشاغل خانگی امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده که رویکرد دولت در زمینه مشاغل خانگی این است که کارگاه‌های مستقل خرد را به کارگاه‌های گروهی تبدیل کند و در این راستا حمایت‌هایی در زمینه تخصیص تسهیلات، توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوز‌های مرتبط انجام شده است.

شعبانی گفت: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، بنابراین زنان نقش محوری‌تری در این حوزه دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به کارآفرینی و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی هر چند کوچک و خانگی در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.