استاندار همدان گفت: ثبات نسبی را با کنترل قیمت‌ها در بازار استان شاهد هستیم و دستگاه‌های اجرایی از جمله صمت و سازمان جهاد کشاورزی باید روند کنترل قیمت کالا‌های اساسی را ادامه دهند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی در استان از جمله گندم، روغن، شکر و برنج وجود دارد و باید همیشه کنترل شود که همواره ذخیره ۶ ماه را داشته باشیم.

او گفت: از سال گذشته روند تولید مرغ ادامه داشته است به گونه‌ای که در حال حاضر نسبت به سال گذشته سه برابر مرغ در استان تولید می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه باید از شیوه‌های کشتار منسوخ مرغ فاصله بگیریم و از شستشوی غیرمتعارف مرغ در کشتارگاه‌ها پرهیز تا کیفیت گوشت تولیدی حفظ شود، گفت: کشتارگاه‌های مرغ بهتر است که از دستگاه‌های جدید خروج امحا و احشای مرغ استفاده کنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه صادرات گوشت قرمز نیاز به برنامه ریزی دارد و قیمت‌های گوشت قرمز در بازار باید کنترل شود گفت: در صورتی که بازار گوشت قرمز اشباع شود قیمت آن افزایش پیدا نمی‌کند.

او خواستار کنترل بازار دام و جلوگیری از خروج دام به استان‌های دیگر قبل از اشباع بازار در استان شد.

استاندار همدان با اشاره به تعطیلی‌های هفته جاری و همچنین عید قربان خواستار تشدید کنترل بر قیمت کالا‌های اساسی توسط گشت‌های مشترک و سیار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار