معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی که با هدف تقویت مردمی‌سازی اقتصاد به اجرا درآمده، نیازمند حمایت مستمر مسوولان است.

محبوبه فدایی گفت: استان گلستان ۳۴ شرکت تعاونی فراگیر ملی دارد که با شناسایی ظرفیت‌ها و همراهی دستگاه‌ها و نهاد‌ها به ویژه بسیج سازندگی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: سه هزار و ۱۳۰ نفر عضو شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی گلستان هستند و این اعضا را بیشتر جمعیت زیرپوشش نهاد‌های حمایتی، روستاییان و عشایر، مستمری بگیران، اعضای کارگاه‌های فرش دستباف، صنایع دستی، کارگران فصلی و زنان بیکار و سرپرست خانوار و از دهک‌های پایین جامعه تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردمی) با کمک فرمانداران، بخشداران و دهیاران، ضمن ظرفیت شناسی جغرافیایی، تبیین جایگاه تعاونی در فقرزدایی از خانواده‌ها صورت می‌گیرد تا مردم بیش از این از منافع راه‌اندازی تعاونی‌های فراگیر ملی در منطقه خود بهره‌مند شوند.

فدایی یادآور شد: تاکنون حدود پنج میلیارد و ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای خرید تجهیزات اداری برای شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: گرگان بیشترین شرکت تعاونی فراگیر ملی را در میان شهرستان‌های استان راه‌اندازی کرده و بسیج سازندگی نیز پیشرو عضوگیری و حمایت مستمر از این تعاونی است.

براساس بند ۱۰ ماده یک قانون سیاست‌های اصل۴۴، شرکت تعاونی فراگیر ملی نوعی تعاونی متعارف است که برای فقرزدایی از سه دهک پائین درآمدی تشکیل می‌شود و عضویت سایر افراد در این تعاونی آزاد است ولی در بدو تشکیل حداقل ۷۰ درصد اعضای آن باید از سه دهک پائین درآمدی باشند.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.


منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.