مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مکتب امام خمینی (ره) تمدن‌ساز است و شهدای شاخص ما از جمله شهید آیت الله رئیسی و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پیروان واقعی و عملی این مکتب بودند.

حجت الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» یکشنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه جماران بیرجند گفت: شهدا مقلدان حضرت امام (ره) بودند و چه زیبا گفتند سرنوشت مقلدان خمینی (ره) جز شهادت نیست.

وی افزود: اگر شهدای انقلاب، قیام ۱۵ خرداد، مدافعام حرم، سلامت و امنیت، شهدای غزه و شهدای خدمت گل کاشتند، چون همه با مرگ می‌میرند ولی شهدا با مرگ تازه زنده می‌شوند.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: آیت الله رئیسی، حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا از روزی که شهید شدند زنده‌تر شده‌اند و حاجت روا می‌کنند.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که شهدا امامزادگان عصر ما هستند، پس شهدا مریدان و شاگردان مکتب امام (ره) هستند.

حجت الاسلام ماندگاری یادآور شد: آیت رئیسی پیرو امامین انقلاب بود اما در همین مملکت داشتیم مسئولینی که می‌خواستند به آمریکا و اروپا اعتماد کنند و حتی گفتند تا ما برجام را امضا نکنیم مشکل آب مردم هم حل نمی‌شود و همه امور کشور را به اعتماد به آمریکا گره زدند.

مکتب امام خمینی (ره) تمدن‌ساز است

وی گفت: اولین ویژگی مکتب امام (ره) عدم اعتماد به دشمن است چون دشمن دروغ می‌گوید و امروز دشمن هر کسی را تعریف یا تکذیب می‌کند دروغ می‌گوید.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: بر اساس فتوای امام (ره) گوش کردن به تبلیغات دشمن حرام است، امروز متاسفانه خیلی از سیاه‌نمایی‌های که در جامعه می‌شود به خاطر گوش دادن به همین تبلیغات دشمن است.

ماندگاری با اشاره تبلیغات سوء دشمن علیه آیت الله رئیسی، افزود: بعد از شهادت آیت الله رئیسی تازه همه دارند می‌فهمند ایشان چه کارهای بزرگی انجام داده است.

وی بیان کرد: هدف دشمن اغوا و گمراه کردن و جدا کردن ما از ولایت است و آخرش هم حاشا می‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: امام تنها به خداوند متعال متکی بود و مکتب ایشان بی‌اعتمادی به حرف مردم بود.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سومین ویژگی مکتب امام این بود که بی اعتماد به خودش یعنی نفس اماره‌اش بود، بیان کرد: اعتماد به نفس بدون اتکای به خداوند انسان را مغرور می‌کند، نفس اماره کار‌های بد انسان را زیبا جلوه می‌دهد و باعث می‌شود که انسان کار‌های خودش را توجیح کند.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: انسان باید طاغوت درون خود را سرنگون کند که شهدا اینگونه بودند و امام راحل هم اعتمادی به نفس خود نداشت.

مکتب امام خمینی (ره) تمدن‌ساز است

وی عنوان کرد: آیت الله رئیسی هم همانند امام اعتماد به دشمنان نداشت و از این پس هم شما باید رئیس جمهوری انتخاب کنید که دوباره دنبال اعتماد به دشمنان نباشد، آنهایی که شعار رفع تحریم می‌دهند شعاری قشنگی برای وابستگی به دشمنان است.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهید جمهور ما شعار دور زدن تحریم‌ها را داد و از تهدید فرصت درست کرد، اگر در بین کاندیدا کسی شعار برداشتن تحریم‌ها را سرداد، اعتماد نکنید چرا که تا وقتی دشمنان هستند، تحریم‌ها هم هستند و این گونه کاندیدایی زیر لوای مکتب امام نیست.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: دشمنان در برابر اسلام سر تسلم فرود نمی‌آورند و باید آنقدر قوی باشیم که تحریم‌ها را دور بزنیم هر کاندیدایی که می‌گوید با آمریکا ارتباط برقرار کنیم معلوم می‌شود که ریگی داخل کفشش است، به آقای رئیسی گفتند تو زبان دنیا را بلد نیستی و ۹۵ مسوول و مقام دنیا آمدند در برابر پیکرش تعظیم کردند و چندین کشور عزای عمومی اعلام کردند وقتی با مکتب امام باشی خداوند عزت می‌دهد.

وی تصریح کرد: هرکسی به دنبال رابطه با آمریکا است، ادامه دهنده راه رئیس جمهور شهیدمان و مکتب امام (ره) نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.