فرماندار بوکان گفت: برای کاهش بار ترافیکی منطقه امیرآباد بوکان به هسته مرکزی شهر پُل جدید امیرآباد بر روی رودخانه سمینه احداث می‌شود.

خشایار صنعتی فرماندار بوکان در بازدید از مسیر رودخانه سیمینه رود و روستای کوسه ضمن تأکید برحل مشکلات ترافیکی و رفت‌وآمد مسیر روستا‌های بخش مرکزی از سمت ورودی مهاباد برای کاهش بار ترافیکی گفت: باید ساخت پُل امیرآباد و سپس بند کوسه در دستور کار شورا و شهرداری قرار گیرد که بر اساس تصمیم شورای تأمین شهرستان و ستاد بحران استان، انتظار می‌رود تا اول تیرماه، احداث یکی از پل‌ها وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه مالکین، همکاری شایانی برای توافق با شورا و شهرداری دارند، خوشبختانه آغاز مطالعات طرح و ترسیم محدوده احداث پل‌ها انجام شده است که با کلنگ‌زنی وعملیات آزادسازی مسیر، تلاش خواهیم نمود درکارگروه برنامه‌ریزی شهرستان نیز اعتبار قابل‌توجهی را برای تکمیل و احداث این دو پُل در نظر بگیریم.

خالد غفوری مشاور این طرح هم ضمن اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بوکان برای حل معضل ترافیکی شهر از سمت امیرآباد و کوسه, گفت: آغاز مطالعات دودهنه پُل از پارسال آغاز شده که امسال با اخذ قرارداد با شهرداری و کارشناسی پروژه، وارد فاز اجرائی و عملیاتی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث پُل امیرآباد با طول تقریبی هزار و ۱۵۰ متر، می‌تواند نقش بسزایی درکاهش بار ترافیکی این مسیر داشته باشد، افزود: با همکاری مالکان و همّت شورا و شهرداری، آزادسازی معبر، عملیات پایه‌گذاری بتنی و شمع‌های بستر رودخانه جانمایی خواهد شد که ممکن است یک سال به طول بینجامد و برآورد تقریبی ما برای تکمیل این دو پُل ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

امیر احمدی سرپرست شهرداری بوکان هم در این بازدید ضمن اشاره به اهتمام جدی شورا و شهرداری بوکان برای خروج از بن‌بست ترافیکی و مطالبات چندین ساله همشهریان گفت: به‌زودی عملیات اجرایی یک دهنه پُل بر روی سیمینه‌رود را آغاز کرده و انتظار داریم در کمتر از یک سال شاهد بهره‌برداری از آن نیز باشیم.

وی افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر، همه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت‌گرفته و ضمن کارشناسی‌های دقیق و همه‌جانبه، با حمایت و تدبیر فرماندار و همکاری مالکان در مسیر‌های فوق کلنگ‌زنی و اجرای طرح مذکور را آغاز خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.