در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارد لکن امام خمینی(ره)تنها سرآمد روزگار خویش نبودند؛ بلکه ایشان سرآمد تاریخ و سرآمد تمام دوران ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا ، کارشناس مذهبی و فعال رسانه ای استان در یادداشتی با عنوان امام‌خمینی؛ سرآمد تاریخ، نوشت: امام خمینی(ره)نه فقط از سرآمدان تاریخ و  روزگار ما بلکه  ایشان سرآمد کسانی هستند که  در هربخشی از بخش‌های معارفی و عملی انسان‌ها دارای عظمتند.

 در میان بزرگان و اشخاص با عظمت، بعضی ها یک سر و گردن از دیگران برترند که به این‌ها می‌گوییم سرآمد. در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضی‌ها مخصوص روزگار خودشان نیستند؛ بلکه امام خمینی (ره) سرآمد تاریخ و سرآمد تمام دوران ها هستند! سرآمدان هیچگاه از حافظه تاریخ حذف نمی‌شوند.

فرازی از بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در وصف بنیان گذار کبیرجمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ره بود.

نام و یاد حضرت امام خمینی ره نه فقط در تاریخ ایران بلکه در تاریخ جهان ثبت است و فراموش و پاک نخواهد گردید و برای همه آزادگان ومظلومان ومستضعفان جهان و ملت‌های اسلامی و به ویژه جوانان؛ خورشید انسان ساز مکتب امام خمینی ره؛ پر نور تر و با حرارت تر از قبل می‌درخشد و باید آیندگان بیایند برای پیروزی و نجات و ر‌هایی خود از زیرچنگال ستمگران وظالمان وجنایتکاران ازاین قائدعظیم الشان الگو بگیرند و همگان با بیدار شدن وجدان‌های خفته شان مانند جنبش و خیزش اکنون جوانان دانشجو در جهان؛ برای تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور یگانه منجی عالم حضرت بقیه الله صاحب الزمان مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف باشند.

حضرت امام خمینی ره در ابتدای وصیت نامه سیاسی الهی خود می‌فرماید:
آن چه لازم است تذکر دهم آن است که وصیت سیاسی الهی اینجانب اختصاص به ملت عظیم الشان ایران ندارد، بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی ومظلومان جهان  از هرملت ومذهب می‌باشد.

امام‌خمینی؛ سرآمد تاریخ

در آستانه سی وپنجمین سال ارتحال ملکوتی مردی هستیم که بااخلاص کامل حرکت و قیام وجهادش برای خدا و با یادخدا و در راه پیاده نمودن و بلکه احیای دستورات ثقلین عزیز و تاریخ ساز و تحول آفرین بود.

امام خمینی ره باکمک و پشتوانه ایمان و امید و با اراده و همت عالی و حمایت و همراهی مردم وجوانان توانست انقلاب اسلامی ایران رابه پیروزی برساند و طبق مفاد آیات ۴۰و۴۱ سوره فصلت به وحدانیت خداوندمتعال ایمان وتوکل داشت و با صبر و استقامت و ثبات قدم در صراط مستقیم الهی گام برداشت؛ و مصداق آیه ۴۱ سوره طه قرار گرفت که خداوند متعال فرمود:من تو را برای خودم ساختم. و بر همین مشی و شیوه و مرام بود که از سرآمدان تاریخ گردید.

امسال همزمان با سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی ره شصت ویکمین سال روز قیام خونین مردم قم در روز ۱۵خردادسال ۱۳۴۲ باپیشگامی روحانیت وجوانان و مشارکت فعال مردم را زنده نگه می‌داریم که سرآغازی برای پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی ایران به رهبری آن عالم مجاهدو قهرمان تاریخ وبا مشارکت مردم گردید.

برهمه جوانان برومند لازم است در سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذارجمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله علیه برای رسیدن به قله‌های پیشرفت وخودشناسی؛ خودکفایی واستقلال وعزت؛ رفاه و سعادت دنیاوآخرت ملت ووطن عزیز ایران با قیام برای جهادتبیین درتمام سنگر‌ها و باحضوردرجامعه با کارشبانه روزی و روحیه جهادی ومقاومت وصلابت وثبات قدم دست ازتلاش برنداریم وبامطالعه زندگانی وآشنایی با سیره علمی وعملی حضرت امام خمینی (ره) برای ترقی وتعالی وقوی شدن کشوروعرصه‌های فرهنگی؛ ورزشی؛ سیاسی؛ آموزشی؛ علمی؛ اخلاقی وتربیتی وپرورشی و میدان اقتصادی و جهش تولید و پیشرفت با پیروی و تبعیت ازولایت فقیه به وصایای حضرت امام خمینی ره و دستورات وتوصیه‌های رهبرمعظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز و حکیم وظایف و تکالیف خود را انجام بدهیم. و راه شهیدان و ایثارگران انقلاب اسلامی و پانزدهم خرداد و به ویژه شهیدان خدمت وسیدالشهدای آنان رئیس جمهور شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی را سرلوحه برنامه ها و ماموریت‌های فردی و گروهی و راهبردی قرار دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار