محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا و استرالیا در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا و استرالیا دقایقی پیش در چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابت کشور شد و برای حضور در انتخابات  ثبت‌نام کرد.

قدیری ابیانه در جمع خبرنگاران و ژچس از اتمام ثبت نام خود اظهار کرد:​معتقدم اقتصاد ایران مانند قطاری است که از ریل خارج شده و باید به ریل اصلی بازگردد. مشکلات بسیاری داریم و تا زمانی که نرخ‌های یارانه‌ای داریم، این عرصه محل ارتزاق مافیا، فساد، رانت، اختلاس و رشوه است لذا باید قیمت‌ها را واقعی کنیم.  

وی ادامه داد:​باید از باندبازی دست کشید، کسی که می‌خواهد در رأس دولت قرار بگیرد باید صورت مساله را بشناسد و راهکار‌ها را بداند.  

وی افزود:در بسیاری از موارد ممکن است که رئیس دولت و دولت ناچار شود تصمیمی را به نفع مردم بگیرد، اما محبوبیت خود را از دست بدهد و ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که محبوبیت خود را به حل مشکلات ترجیح ندهد.  

ابیانه تاکید کرد:​انتصابات نباید حزبی و جناحی باشد. باید شفافیت را در کشور دایر کنیم از جمله شفافیت درباره حقوق، باید حقوق همه برای مردم مشخص شود چرا که مردم صاحب اموال هستند. منتها حقوق نظامیان و امنیتی‌ها استثناء است.  

وی در انتها گفت:شرکت‌های دولتی مثل شستا و بنگاه‌های دولتی باید از کسانی که با واسطه و رابطه منصوب شدند، پاکسازی شوند و این امر جزو برنامه‌های بنده خواهم بود. حمایت از تولید و اشتغال و مقابله با فساد از اولویت‌های بنده است. ریشه فاسد باید خشکانده شود. مثلاً ارز چند نرخی منشا فساد است.

 

قدیری ابیانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار