حل مشکل ۳۵ ساله شهرک امام خمینی (ره) در بم

حافظی گفت: مشکل شهرک امام خمینی (ره) شهر بم بعد از ۳۵ سال حل و ۹۵۹ قطعه به میزان ۶۵ هکتار به شهرداری شهر بم واگذار شد.

 جلسه حفظ حقوق بین المال شهرستان بم با حضور رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمد برزنگ فرماندار شهرستان بم، ذبیح الله اعظمی رئیس دادگستری، بهنام جعفری زاده دادستان، مهدی حقیقی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بم و دیگر اعضا در روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

رضا حافظی ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) گفت:  در شهرستان بم در ماه‌های اخیر اتفاقات مبارکی رخ داده است که می‌توان به شهرک امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وی افزود: در این شهرک ۹۵۹ قطعه زمین به میزان ۶۵ هکتار برای حل مشکل ۳۵ ساله مردم به شهرداری شهر بم واگذار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در راستای شهرک امید (قشمی) ادامه داد: در این شهرک نیز اقدامات شایسته‌ای انجام شده است، لازم به ذکر است اراضی متعلق به دولت در شهرک مذکور به میزان ۸۹ هکتار است که ۴۰ هکتار آن داخل محدوده و ۴۹ هکتار در خارج از محدوده می‌باشد.

وی افزود: برای ادامه مسیر و حل این مسئله منتظر جوابیه میراث فرهنگی در جهت ضوابط طراحی در محدوده عرصه ثبت جهانی در جهت اصلاح طرح تفصیلی شهر بم می‌باشیم که خوشبختانه مجوز اصلاح طرح تفصیلی شهر بم نیز صادر شده است.

حافظی در خصوص ادامه شهرک امام خمینی (ره) شهر بم اضافه کرد: اگر منابع طبیعی اسناد اراضی باقی مانده را به نام دولت انتقال دهد به امید خدا مابقی مشکل این شهرک حل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار