شهردار سبزوار گفت: شهرداری برای ساماندهی بازار سرپوش و رسیدگی‌ به مشکلات این بازار تاریخی سبزوار با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و کاسبان مستقر در این مجموعه همکاری می‌کند.

میثم حسین‌آبادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید میدانی از بازار تاریخی سرپوش سبزوار، با اشاره به قدمت تاریخی و ضرورت ساماندهی این مجموعه با مشارکت همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و کسبه بازار، گفت: این بازار فراتر از آنچه که تصور می‌شد، با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و مهم‌ترین دغدغه کسبه در حوزه‌های فاضلاب، برق، کف‌سازی، ایمن‌سازی سقف و سایر اقدامات خدمات ایمنی است.

وی با بیان اینکه شهرداری سبزوار آمادگی دارد بیش آنچه که در تفاهم‌نامه قبلی با مالکان آمده است، به یاری میراث فرهنگی و کسبه این بازار بیاید، افزود: در گفت‌وگویی که با کسبه بازار صورت گرفت، مقرر شد پس از جمع‌بندی نهایی مشکلات و چالش‌ها، از روسای ادارات و دستگاه‌های مرتبط در نشست رسیدگی به مشکلات بازار سرپوش دعوت شود.

شهردار سبزوار گفت: اگر نشست آینده این مجموعه نتیجه قابل قبولی برای کسبه بازار نداشته باشد، شهرداری سبزوار آمادگی دارد با همراهی کسبه نسبت به رسیدگی برخی از مشکلات اقدام کند.

حسین آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازار قدیمی سبزوار در فهرست آثار ملی قرار دارد، انتظار آن است که اداره میراث فرهنگی با جدیت تمام برای رسیدگی به مشکلات این مجموعه پای کار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.