مدیر کل صدا و سیما مرکز خلیج فارس گفت: برای تبادلات اقتصادی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری دو کشور ایران و چین، یک بستر رسانه‌ای قوی نیاز است.

محسن رئیسی مدیر کل صدا و سیما مرکز خلیج فارس در دیدار با سرکنسولگری کشور چین در بندرعباس گفت: هرمزگان با داشتن صنایع و تجارت گسترده، بستر بسیار مهمی در زمینه همکاری با کشور چین است.

وی گفت: دو تمدن بزرگ ایران و چین در طول صده‌های مختلف در دنیا تاثیرگذار بودند.

مدیر کل صدا و سیما مرکز خلیج فارس افزود: صدا و سیمای مرکز خلیج فارس از تمام توان خود برای نشان دادن ظرفیت‌های هرمزگان به دنیا و کشور چین استفاده می‌کند.

رئیسی گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله مجتمع کشتی سازی، پالایشگاه‌های بزرگ و بندر شهید رجایی دارد.

وی افزود: در پی سفر هیئت اقتصادی ایران به کشور چین، چند خط تولید برای کشور خریداری شد و شرکت‌هایی هم برای سرمایه گذاری مشترک اعلام آمادگی کردند.

مدیر کل صدا و سیما مرکز خلیج فارس گفت: ایجاد ارتباط در حوزه رسانه‌ای دو کشور بسیار مفید است و به مبادلات اقتصادی کمک می‌کند.

رئیسی از سرکنسولگری چین خواست رابط رسانه‌ای را برای همکاری بیشتر دو کشور معرفی کنند تا ارتباط رسانه‌ای سریع تری ایجاد شود.

وی گفت: صدا و سیما مرکز خلیج فارس برای پخش زنده ظرفیت‌های هرمزگان به کشور چین آمادگی کامل دارد.

مدیر کل صدا و سیما مرکز خلیج فارس افزود: یکی از سیاست‌های رئیس جمهور شهید، افزایش سرمایه گذاری خارجی و تاکید بر اقتصاد دریا محور بود.

رئیسی با بیان اینکه هرمزگان دروازه تمدن ایران اسلامی است گفت: هر رویداد فرهنگی که در کشور رخ می‌دهد یکی از دروازه هایش شهر بندرعباس و هرمزگان است.

وی گفت: درصورت نشان دادن ظرفیت‌های دو کشور، سرمایه گذاران ایرانی و چینی با اعتماد و سرعت بیشتری ورود می‌کنند.

سرکنسول کشور چین در هرمزگان هم در این نشست گفت: از هفت ماه گذشته تاکنون تجار چینی سفر‌های اقتصادی بسیاری به ایران داشته اند که نتیجه آن، اختصاص زمین به چهار شرکت چینی برای ساخت کارخانه در بندرعباس است.

شو وی افزود: در صورت ساخت کارخانه در ایران، تجارت و زمینه همکاری‌های دو کشور افزایش می‌یابد.

وی گفت: صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در روز‌های آینده می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد کاری و رابطه محلی با کشور چین ایفا کند.

سرکنسول کشور چین در هرمزگان افزود: این سرکنسولگری نیز در این زمینه با صدا و سیما همکاری بیشتری دارد.

شو وی خواستار توجه بیشتر صدا و سیما مرکز خلیج فارس به همکاری ایران و چین شد و گفت: اطلاع رسانی این پیشرفت‌ها برای شفاف سازی بین دو کشور بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود: بندرعباس با یکی از شهر‌های کشور چین می‌تواند تفاهمنامه خواهر خواندگی منعقد کند.

شو وی گفت: یکی از دلایل ایجاد سرکنسولگری در هرمزگان داشتن رتبه نخست تجاری در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.