رییس اتحادیه طلا و جواهر سبزوار گفت: برخی واحدهای صنفی با انتشار تبلیغاتی نامتعارف، ادعا می‌کنند که به ازای هر ۱۰۰ تا ۳۰٠ میلیون ریال خرید ، به خریدار سکه یا کارت هدیه می‌دهند، که این تنها جنبه فریب و بزرگ‌نمایی دارد.

علی وکیلی زاچ گفت: این وعده آنان واقعیت ندارد و سکه‌هایی که آن‌ها به خریداران می‌دهند، از نظر وزن و همچنین عیار، مورد تأیید اتحادیه نیست و شاید ارزشی بیش‌ از ۱۵۰ یا ۲۰۰ هزار تومان نداشته باشد.

وی افزود: برخی مشتریان به قصد خرید طلای مستعمل، به این واحدهای صنفی مراجعه کرده و بعد از خرید دچار مشکل می‌شوند چرا که به طلای مستعمل تنها هفت درصد سود تعلق می‌گیرد و این نوع طلا، اجرت ساخت هم ندارد.

وی اضافه کرد: موارد زیادی پیش آمده که افراد به قصد خرید طلای مستعمل، طلای با اجرت ساخت دریافت کرده‌اند و چون این در فاکتور خرید آنان درج نشده است، دیگر فروشنده به آن‌ها پاسخ‌گو نخواهد بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر سبزوار گفت: گاه مشتریان به قصد خرید طلای مستعمل به برخی واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند، اما فروشنده با این ادعا که طلای مورد نظر یا با نرخ مستعمل یا با اجرت کم‌تر محاسبه می‌شود، اقدام به فریب افراد می‌کنند، و حال آن که مشتری در واقع قصد خرید طلای بدون اجرت را داشته است.

وکیلی تاکید کرد: شهروندان حتما هنگام خرید طلای مستعمل، از فروشنده بخواهند تا مستعمل بودن آن را در فاکتور فروش درج کند.

وی افزود: در صورت نیاز به راهنمایی و گرفتن مشاوره، اتحادیه طلا و جواهر سبزوار، در خدمت شهروندان خواهد بود.

هم اینک حدود ۲۰۰ واحد در قالب اتحادیه طلا و جواهرفروشی در سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.