مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: سامانه بینا با هدف نظام‌مند شدن بازرسی اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و محصولات پروتئینی در ۸۰ نقطه استان راه‌اندازی شده است.

یونس احمدی اظهار کرد: این سامانه در گام اول به صورت آزمایشی در ۵۰ نقطه شهرستان ایلام و ۳۰ نقطه شهرستان دهلران راه‌اندازی شده و تا نیمه نخست سال جاری تمام استان تحت پوشش این سامانه نظارتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سامانه بینا برای تمام اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، شیر و مواد پروتئینی مانند سوسیس و کالباس با هدف ارتقای بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی راه‌اندازی می‌شود.

احمدی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های سامانه مذکور این است که ناظران بهداشتی با حضور در محل صنفی امکان بازدید دارند و لینک ثبت‌نامی صاحب صنف فقط در مکان فعالیت برای ناظران به صورت آن لاین قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: مواردی نظیر تذکر و اخطار که از سوی ناظر بهداشتی در این سامانه ثبت می‌شود برای صاحب صنف مورد نظر قابل مشاهده و پیگیری است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام اضافه کرد: یک بارکد قابل اسکن در تمام این اماکن نصب و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد تا مردم به عنوان مصرف کننده با اسکن آن بارکد از وضعیت بهداشتی، اخطار، تذکر و تشویق‌های ثبت شده برای آن واحد صنفی آگاه می‌شوند و همچنین امکان ثبت شکایت و اعتراض از آن واحد صنفی را نیز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.