مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بهره برداری پروژه آبرسانی به ۴۴ روستای بخش آسفیچ شهرستان بهاباد خبر داد.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد در آیین بهره برداری از پروژه  آبرسانی با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی در بهابادگفت: با بهره برداری از پروژه جهاد آبرسانی به روستا‌های بخش آسفیچ ۴۴ روستا با جمعیتی بالغ بر پنج هزار و ۷۶۰ نفر از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

او ساخت مخازن را یکی از اجزای پروژه‌های آبرسانی برشمرد و افزود: در این پروژه ۲۳ باب مخزن با ظرفیت ۲ هزار و ۷۲۰ متر مکعب با هدف ذخیره کردن آب به منظور جبران تغییـرات تقاضای آب، کاهش نوسانات فشار آب در شبکه‌ی توزیع، اسـتمرار آبرسانی و توزیع آن در هنگام قطع برق و حوادث احتمالی و همچنین جلوگیری از آلودگی آب احداث شده است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد منبع تامین آب این پروژه را چاه آسفیچ با دبی ۱۶ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و ادامه داد: برای آبرسانی به روستا‌های بخش آسفیچ ۷۸ کیلومتر خط انتقال و ۲۱ کیلومتر شبکه توزیع آب اجرا شده است.

علمدار اظهار داشت: به منظور تامین فشار آب در خطوط آبرسانی و به دلیل اختلاف ۸۰۰ متری ابتدا و انتهای خط انتقال این پروژه در هر مسیر تا شش ایستگاه پمپاژ و در مجموع ۱۳ ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

او تصریح کرد: هزینه این پروژه به مبلغ هزار و ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، داخلی، بنیاد برکت، بنیاد علوی و شرکت ملی نفت ایران تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار